Cătălin Pozdarie conduce pe plan local businessul Hervis, care numără o rețea de 36 de magazine și peste 500 de angajați. Ca majoritatea retailerilor non-alimentari, Hervis a fost afectat de criza cauzată de pandemia COVID-19.

"Ne-a impactat considerabil înregistrând pierderi considerabile față de anul trecut. Este prea devreme să vorbim despre cifre. Dacă vedem însă partea plina a paharului, este îmbucurător ca lumea respectă recomandările de a nu ieși din casă. În acest moment se observă o lipsă de apetit generală de consum, indiferent de online sau offline. Este de înțeles, într-o perioadă de incertitudine întotdeauna se întâmpla așa", spune Pozdarie.

În ultimele zile, după ce s-a anunțat starea de urgenta, scăderile Hervis au fost si mai mari. Totuși, Hervis nu s-a alăturat retailerilor de fashion care au anunțat că suspendă contractele cu centrele comerciale, dar și pe cele ale angajaților din cauza vânzărilor inexistente.

"Noi nu am dat curs strategiei lor și nici nu intenționam să o facem. Avem propria abordare care consideram că este, din punctul nostru de vedere, corectă în relația cu centrele comerciale. Nu pot sa ma pronunț asupra strategiei adoptate de ei", spune șeful Hervis.

De altfel, astăzi domnul prim-ministru a comunicat că șomajul tehnic este plătit în proporție de 75% din fondul de șomaj al statului. De ce să suspendăm contractele de muncă ale angajaților pe care i-am crescut, școlarizat și învățat? O să avem nevoie de ei mai târziu. Doar in condițiile în care situația de criză o să dureze foarte mult o să ne adaptăm momentului respectiv și o să reconsideram opțiunile.

Cătălin Pozdarie, director Hervis

Totuși, Hervis România susține închiderea centrelor comerciale. "Am o poziție fermă. Magazine trebuie închise limitându-se astfel expunerea oamenilor indiferent dacî sunt angajați sau clienți. În alte țări s-au luat demult aceste hotărâri, din păcate după ce numărul de cazuri a atins un numărul destul de mare. Sper ca la noi decizia să fie luată cât mai curând".

În cadrul celor 36 de magazine Hervis există în continuare persoane care vin în magazine, iar retailerul încă vinde articole sportive. Însă Hervis a redus la maximum numărul persoanelor care lucrează in magazine pentru a limita expunerea, iar angajațtii din centrală lucrează toți de acasă.

"Am respectat toate recomandările privind igienizarea și igiena personală. Din păcate prin intermediul contractelor de închiriere suntem obligați să ținem deschise magazinele", spune Cătălin Pozdarie.

Impactul crizei coronavirus asupra retailului de fashion

Mai mulți retaileri din România au declarat că se află în imposibilitatea de efectua anumite plăți, chirii, utilități sau chiar salariile angajaților. Cum se situează Hervis în acest context?

"Compania Hervis din România este una solidă, cu profituri mari în ultimii ani și cu un cash flow sănătos. Nu avem astfel de probleme. Cred că mai mult trebuie discutat dacă se merită să plătim chiriile în aceste condiții, nu dacp putem. Sunt însă convins că există foarte mulți comercianți care au și vor avea aceste probleme", spune Cătălin Pozdarie.

Cred că momentan trebuie să ne gândim la momentul imediat următor. Trebuie să trecem cu toții cu bine peste aceste momente și sper că ulterior să pot să vă spun care a fost impactul și care va fi impactul în viitor. Cert este ca revenirea se va face treptat și nu imediat.

- Cătălin Pozdarie-

Șeful Hervis spune că este greu de estimat în cât timp își va reveni industria de fashion retail. "În general lumea dacă nu mai pleacă în concedii costisitoare, nu mai fac investiții pe termen lung în case sau mașini, se orientează spre zona de sport și fashion. Probabil că dupa ce vom avea un vaccin împotriva virusului lumea se va mai liniști, însă nesiguranța tot nu va rămâne, nu din cauza virusului, ci din cauza crizei economice".

Ce ar cere Cătălin Pozdarie de la autorități? "Mai multă hotărâre, asumarea unor decizii, sprijinirea reală a comercianților și clasei de mijloc, asumarea unor venituri mai mici la bugetul de asigurări sociale, astfel încât companiile să nu fie obligate să trimită în șomaj personalul și folosirea mai puțin a sintagmei VOM FACE, ci AM FĂCUT".

Hervis Sports & Fashion este prezent la nivel national cu o retea de 33 de magazine in Bucuresti, Baia Mare, Cluj, Constanta, Braila, Iasi, Galati, Oradea, Sibiu, Timisoara, Arad, Targu Mures, Pitesti, Deva, Brasov, Ramnicu Valcea, Bistrita, Ploiesti, Turnu Severin, Roman, Satu Mare, Slobozia si Targu Jiu. Hervis Sports Romania a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de peste 200 mil. lei.

ompania Hervis Sports a fost infiintata in anii ´70 in Austria, fiind unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de retail de articole sportive din Europa, cu peste 200 de filiale internationale. In ultimii ani, Hervis Sports a inregistrat o crestere considerabila si a deschis numeroase filiale in Slovenia, Ungaria, Cehia, Croatia si Romania.