În ultimele săptămâni, Bistro Dorobanți a înregistrat o scădere de 85% a vânzărilor. Din cele trei linii de business: locație de evenimente, catering și restaurant, a mai rămas activă doar zona de take away și delivery pentru restaurant.

Numărul de livrări pe zi a rămas la 15-20, dar a apărut o schimbare în tipul produselor cerute, fiind preferată mâncarea gătită, rețetele tradiționale românești și meniurile pentru familie.

Pentru a menține locația funcțională, echipa de 12 persoane a fost împărțită în două ture și fiecare vine câte o zi. Programul a fost redus și adaptat astfel încât să fie evitate orele de vârf în trafic. Starea angajaților este verificată și au la dispoziție dezinfectanți, mănuși și măști.

Efortul de a menține și crește vânzările este destul de mare, pentru acest segment, delivery este singurul care mai funcționează, orice restaurant care are autorizație alimentară a început să livreze. În funcție de cum evoluează lucrurile vom vedea daca continuăm sau luăm o pauză din activitate.

Diana Stîngă, Managing Partner Bistro Dorobanti și Managing Partner CateringDelicios.ro

Citește și: Cum a afectat pandemia de COVID-19 o afacere cu ciocolată din București

Soluția este livrarea

În anul 2019, procentul livrărilor a fost de 20% din totalul vânzărilor. Pentru livrare, Bistro Dorobanți colaborează cu majoritatea platformelor de livrări și are și serviciul propriu.

În primele două luni din 2020, segmentul de livrare a fost similar celui raportat anul trecut, iar bistro-ul a înregistrat o creștere a zonei de catering și a evenimentelor în alte locații. Creșterea cu care a debutat acest an a fost frânată brusc de criza sanitară care a afectat România, urmând să se acumuleze datorii greu de plătit.

În momentul de față, cheltuielile continuă să curgă și probabil și datoriile cât de curând, nemaiavând venituri. Eu îmi doresc suport în discuțiile cu furnizorii de utilități și chirie, să fie reduse și reeșalonate pe o perioadă după reînceperea activității de la 3 până la 6 luni. E clar că activitatea nu va începe în forță și toată lumea va fi mai precaută cu cheltuielile lor și atunci nu vom putea plăti tot ce va fi din urmă. Sunt convinsă că partea bună a acestui moment este că vom fi mult mai conștiincioși și atenți la clienți, cheltuieli și vom aprecia ce avem. Ne-am obișnuit să meargă de la sine treaba, într-o anumită formă, găseai oricând loc de muncă”, spune Diana Stînga.

Citește și: Dragoș Petrescu, fondatorul lanțului de restaurante City Grill: Despre chirii, angajați, furnizori și modalități de a salva afacerea

Paștele a dublat vânzările de anul trecut

Sărbătorile pascale au adus comenzi mai mari multor restaurante care sunt încă active pe piață, iar Bistro Dorobanți a avut vânzări aproape duble față de anii anteriori.

„Paștele anului 2020 a fost cu totul altfel și din punctul de vedere al comenzilor. Am avut o structură cu totul diferită față de anii trecuți, în sensul că am avut comenzi mai multe, dar mult mai mici, pentru doar două sau trei persoane. Dacă, înainte, acestea erau o raritate și aveam comenzi în grup pentru 15-20 de persoane, acum lucrurile au arătat altfel”, explică cofondatoarea Bistro Dorobanți.

Cele mai bine vândute preparate au fost sarmalele, drobul, friptura de miel și cozonacul. Cu această ocazie, Bistro-ul din Dorobanți a creat pachete speciale. Prețul unui pachet pentru două persoane a fost de 209 lei și a fost cel mai vândut produs. Pentru cei care au comandat produse separat, media bonului a fost de 85 de lei.

Bistro Dorobanți este o afacere de familie, începută de Diana Stîngă și fratele ei, Cornel Eftenoiu, care a apărut pe piață în 2013. Din 2015, a început și dezvoltarea altor linii de business: catering, evenimente și cadouri gourmet. În 2019, Bistro Dorobanți a avut o cifră de afaceri de 450.000 de euro, cu un profit de 22%.

Sursa foto: Bistro Dorobanți