Pandemia de COVID-19 a grăbit digitalizarea mai multor companii care, în fața restricțiilor impuse de autorități, s-au văzut nevoite a apela la tehnologie pentru a ține pasul cu noua realitate. În zona de retail, nevoia de digitalizare s-a văzut în primul rând la retailerii care vindeau exclusiv în zona offline și nu aveau canale alternative. În continuare în industria de comerț este nevoie de soluții pentru analiza datelor pe baza cărora retailerii să implementeze campanii și promoții și, nu în cele din urmă, retailul are nevoie de procese de automatizare.

Acestea sunt câteva dintre concluziile webinarului retailTalks - “Cât de necesară este digitalizarea în industria de retail în contextul pandemiei de COVID-19” - organizat de retail.ro și wall-street.ro. Retail.ro a lansat o serie de evenimente online care propune webinarii cu profesioniști din industrie de la care puteți afla soluții, exemple de strategii, recomandări și bune practici care se pot dovedi câștigătoare în momentul de față.

Speakerii primului webinar retailTalks au fost Liviu Apolozan, founder & VP of Strategy DocProcess, Edvin Abdulachim, director comercial Altex și Gabriel Voicilă, partener PwC. Alături de aceștia am discutat despre digitalizare și automatizare în retail, cât de necesare sunt în contexul pandemiei, cum ajută o afacere din retail, avantajele, beneficiile și costurile.

retailTalks revine cu un nou webinar online vineri, 12 iunie, de la ora 13:00! Vino alături de noi la o discuție despre performance marketing, cum poți vinde cu ajutorul unui motor de căutare online și cum ajută mai ales în contextul creșterii eCommerce în pandemie.

Unde este nevoie de digitalizare în retail

“Retailerii care suferă acum ca nu au magazin online și-au învățaț lecția într-un mod dureros și nu vor mai evita investiția în canalele alternative, în magazine virtuale, ecommerce”, spune Gabriel Voicilă.

Un alt domeniu unde este nevoie de digitalizare este cel al datelor - foarte puțini pun în aplicare, deși luarea deciziilor pe baza datelor reprezintă o mină de aur pentru retaileri.

“Sunt retaileri mari care spuneau că fac campanii fără să știe dacă plantele au ajuns unde trebuie, când trebuie, dacă vreun consuamtor a făcut cumpărături, practic e o risipă de bani, iar implementarea unor soluții care să prognozeze vânzările, să analizeze rezultatele sunt soluții care le vor da un avantaj competitiv semnificativ.

Sunt multe situații în care promoțiile se fac pe baza flerului directorului de marketing sau de vânzări. Cred că etapa asta a trecut de mult și trebuie să luăm decizii pe baza unor soluții.

Gabriel Voicilă

O alta zonă unde va fi nevoie de digitalizare, chiar și după ce criza va trece, este automatizarea proceselor. “Transformarea digitală nu este un proces discret, este o evoluție continuă, pe măsură ce apetitul pentru digital crește, cu atât vei investi mai mult pentru că beneficiile sunt uriașe”, adaugă Gabriel Voicilă.

Vezi și: Cum poate salva digitalizarea un business în noua realitate mondială

Edvin Abdulachim, director comercial Altex, prezent în cadrul discuției, a declarat că în cazul unui buget de maketing, aproximativ 50% din bani sunt irosiți, referitor la afirmația lui Gabriel Voicilă privind implementarea campaniilor și promoțiilor fără a avea în spate date concrete.

“Problema e că nu știm care e partea de 50% irosită. În multe cazuri se vede la sfârșit că anumite campanii rezultatele nu fost cele dorite. La Altex, toate activitățile se fac pe baza unor analize și dezbateri clare, nu un departament de marketing stabilește activitățile unei companii. Pe automatizare lucrăm cu DocProcess foarte aproape, avem procese de aprovizionare automată, recepție automată, intrare automată pe stoc, sunt automatizări care de fapt grăbesc procesul de vânzăre finală către client. Nu lucrăm din 22 martie la acest subiect, ci de ani de zile - strategia asta ne-a făcut puternici în această perioadă a pandemiei”, a explicat Edvin Abdulachim.

Citește și: Apolozan, DocProcess: Facturarea pe hârtie costă până la 15 euro, în timp ce varianta electronică are un cost de maxim 2 euro

DocProcess: Vrem să democratizăm accesul la digitalizare și pentru retailerii mici

Liviu Apolozan, fondator companiei DocProcess, ce activează în această piață incă din 2003, spune că până în criza generată de coronavirus, doar retailerii mari au fost precauți și și-au transformat aprovizionarea și distribuția pe cale automatizată.

“Vedem că cei mici au rămas cumva pe dinafara jocului, că nu au niciun canal alternativ și că se uită disperați. Vrem să ne îndreptăm atenția către ei, credem că în următorii ani se va desfășura un joc important aici, iar retailerii mici vor învăța să lucreze împreună, să-și creeze baze de aprovizionare comună, pentru a continua sau a deveni rentabili în caz de probleme precum criza coronavirus”, spune Liviu Apolozan.

DocProcess oferă și posibilitatea retailerii mici și mijlocii de a-și stoca documentele electronice, de a le schimba, de a colabora cu contabili, parteneri și auditori fără a mai fi nevoie de a se deplasa.

“Să-și verifice ușor achizițiile, vânzările, plățile, servicii care inițial erau destinate celor mari sau mijlocii. Acționăm și la nivel de date - nu doar pentru retailerii mari, dar și cei mici au nevoie de informații despre procesele pe care le desfășoară și tendințe. Pregătim informații care să democratizeze accesul celor mici la marele joc și să le înlesnim posibilitatea de lucra împreună”, spune fondatorul DocProcess.

DocProcess lucrează în prezent cu 25 mari companii din retailul generalist, alimentar, electro-IT și bricolaj, care adună în jurul lor peste 3.500 de furnizori și distribuitori.

Urmărește webinarul video pentru a afla care sunt beneficiile digitalizării în retail, de ce ar trebui un retail să investească în acest domeniu pentru a fi performant pe piață, dar și cum stă România la acest capitol.

Sursa foto: shutterstock.com/ My Life Graphic

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri