Multe afaceri din România au simțit pe pielea lor importanța digitalizării odată cu apariția restricțiilor impuse de către autorități, restricții ce le-au împins să își desfășoare activitatea cu o parte din departamente lucrând de acasă. Liviu Apolozan, founder and VP of Strategy la DocProcess, a vorbit în cadrul conferinței online Tech vs Corona, organizată de wall-street.ro, despre imaginea mediului de afaceri din punct de vedere al digitalizării, dar și soluțiile pe care compania sa le pregătește.

Fondatorul companiei românești vede inegalități destul de mari la nivelul mediului de afaceri în ceea ce priveste digitalizarea, cu domenii întregi care sunt foarte avansate, dar și zone care ”suferă”.

”Această situație creează și o inegalitate în ceea ce privește stadiile de lucru. Sunt firme care practic nu mai au nimic pe hârtie în zona de back office și care au putut trece foarte ușor la lucratul de acasă fără să piardă nicio oră de continuitate, în timp ce altele suferă”, precizează Apolozan în cadrul conferinței online Tech vs Corona.

Citește și Rădulescu, MerchantPro: Avem comercianți care vând în online mai mult decât o făceau înainte de pandemie pe ambele canale

Nevoia de digitalizare a anumitor fluxuri pe care o resimt companiile ce au fost prinse nepregătite de această pandemie se vede și la nivelul solicitărilor pe care compania sa le primește.

”Am mărit echipa, avem foarte multe solicitări neprovocate. Sunt firme care vin și ne caută pentru că este o nevoie stringentă. Nu mai este ceva la care se pot gândi că vor implementa la anul sau peste doi ani. Lumea e foarte grăbită, vrea să obțină soluția mâine”, precizează Liviu Apolozan.

Zona de facturare este una pentru care compania sa dezvoltă soluții electronice menite să îi descurajeze pe antreprenori să mai apeleze la facturarea pe suport hârtie, despre care care precizează că aduce o serie de dezavantaje precum marje mari de eroare, timpi de prelucrare lungi, dependența de accesul la documente fizice și lipsa unei prezentări clare și organizate a situației companiei

Reprezentantul DocProcess citează un studiu al Sistemului Federal de Rezerve al Statelor Unite ale Americii în care se precizează că doar 45% din facturile pe hârtie sau pdf pe e-mail sunt plătite la timp, fată de 95% din facturile electronice. De asemenea, conform unor studii realizate de compania de consultanță Billentis la nivel european, prelucrarea unei facturi corecte pe suport hârtie costă o companie între 8 -15 euro per bucată, în funcție de țară, iar prin digitalizare și automatizare completă, costurile de prelucrare se reduc la 1-2 euro per factură corectă.

Citeste si:
Tech vs Corona: De ce ar trebui să treci la facturarea electronică
Tech vs Corona: De ce ar...

Citește și Google lansează platforma online „Google pentru IMM-uri”, destinată digitalizării afacerilor

”Trebuie să știți că o prelucrare a facturii pe hârtie costă în mod real între 8 și 15 euro. Lumea nu își dă seama cât costă o factură, crede că e legat de imprimare, însă toate operațiunile care însoțesc prelucrarea facturii, dacă le pui cap la cap atât costă. Trecerea la o soluție digitală face ca prețul să scadă la 1, maxim 2 euro. Dar nu numai asta, viteza de reacție este alta, calitatea informației este alta, scade numărul de litigii de unde și disponibilitatea comerciantului de a se ocupa mai mult de client și de ce se întâmplă în spate”, explică Apolozan.

Apolozan: Inteligența artificială va fi ”calul nostru” de bătaie în urmatorii 2-3 ani

Inteligența artificială joacă un rol major în cadrul companiei și le oferă oportunitatea de a-și dezvolta produsele prin folosirea algoritmilor de analiză a datelor și machine learning.

”Folosim inteligența artificială și vrem să dezvoltăm această zonă în ceea ce privește controlul documentelor, recunoașterea unor modele și comportamente. Lucrăm la oferirea unui asistent personal care să ajute clienții la utilizarea platformei. Inteligența artificială cred că va fi calul nostru de bătaie în următorii 2-3 ani”, precizează Apolozan.

Platforma DocProcess efectuează controlul facturii în timp real : control fiscal, contractual, având facturi la care aplică peste 140 de reguli de control. Atunci când găsesc o eroare într-o factură notificările sunt făcute în timp real pentru o corecție rapidă. Platforma efectuează de asemenea reconcilierea între diferitele documente asociate facturii (comenzi, recepții, contracte, etc). Documente sunt arhivate electronic și astfel au o adevărată imagine a ce pot face pe tot lanțul de la emitere până la stocarea documentelor.

Citeste si:
Conferința Tech vs corona: cum ne ajută tehnologia să facem față...
Conferința online Tech vs...

În prezent DocProcess are peste 3.500 de clienți din peste 20 de țări din Europa, jucători locali și internaționali din retail, logistică, FMCG, auto, farma, servicii, agricultură.

Sursa foto: wutzkohphoto / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
evoMAG face echipă cu Glovo și promite să îți livreze produsele rapid
Setari Cookie-uri