Restricțiile impuse de către autorități odată cu declanșarea stării de urgență pe teritoriul României au dus la o creștere semnificativă a cumpărăturilor realizate online. Arthur Rădulescu, CEO & Fondator MerchantPro, a vorbit în cadrul conferinței online Tech vs Corona, organizată de către wall-street.ro, despre trendurile observate la nivelul platformei de e-commerce pe care o conduce.

Fondatorul MerchantPro a observat strategii de adaptare bine gândite în rândul clienților de pe platformă, care au venit în întâmpinarea noilor obiceiuri de consum impuse de către pandemia de COVID-19.

”Avem cazuri de comercianți care erau prezenți pe ambele canale înainte de pandemie și care în ultima perioadă au reușit să aibă vânzări mai multe în online decât aveau în ultimele luni atât pe online cât și pe offline la un loc. Soluția noastră fiind software as a service (SaaS), clienții sunt independenți, pot face singuri ce setări doresc. Noi le oferim consultanță pe partea de utilizare a platformei, inclusiv sfaturi pe partea de marketing”, precizează fondatorul MerchantPro, platformă SaaS de e-commerce.

Oxigen prin eCommerce: Creștere cu 300% a numărului de solicitări

La finalul lunii martie, compania a decis să aloce o parte din echipa sa pentru a asista afacerile locale cu magazine offline, puternic afectate de starea de urgență și contextul epidemiologic. Astfel, 7 specialiști în eCommerce din echipa MerchantPro sunt, începând de atunci, dedicați implementării în timp record a unui magazin online complet funcțional.

Citeste si:
Tech vs Corona: De ce ar trebui să treci la facturarea electronică
Tech vs Corona: De ce ar...

”Am alocat un task force de 7 oameni dedicați acestei inițiative. Oferim acces gratuit în platformă pentru o perioadă de timp și, în colaborare cu alți parteneri, o serie de reduceri semnificative. Fiind o soluție software as a service, oricine își poate crea un magazin online în 24 de ore. Rezultatele pe care le-am văzut în ultima perioadă, dată fiind și această criză, ne-au depășit așteptările. Vorbim de o creștere cu aproape 300% a volumului de solicitări din partea unor comercianți care voiau să vândă online ”, explică Rădulescu.

Citește și Tech vs Corona: De ce ar trebui să treci de la facturi pe suport hârtie la facturi electronice

În săptămâna anterioară lansării inițiativei, datele din platforma MerchantPro arătau că segmentul online înregistra deja evoluții pozitive semnificative, respectiv creșteri ale numărului de tranzacții cu 25% și a valorii medii cu 22% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Brutăria, un business pe care fondatorul MerchantPro nu se aștepta să îl vadă în online

Echipa din spatele platformei s-a întâlnit în acestă perioadă cu solicitări venite din diverse industrii, însă cea din partea unei brutării l-a surprins cel mai mult pe fondatorul MerchantPro.

Citeste si:
Românii cumpără online, în medie, 2-3 mașini Dacia și Renault pe zi
Românii au cumpărat, în...

”Nu m-aș fi așteptat la o solicitare din partea unei brutării. Este vorba de un comerciant din provincie (..) Creșterea online-ului era o stare de normalitate dinainte de pandemie, dar după toată această perioadă sunt sigur că un număr foarte mare de cumpărători vor rămâne în online și vom vedea din ce în ce mai multe business-uri pentru care acest canal de vânzare va fi cel de bază, iar offline-ul va deveni un canal secundar”, este de părere Rădulescu.

Referitor la gradul de digitalizare cu care mediul de business a intrat în pandemia de COVID-19, fondatorul MerchantPro vede discrepanțe foarte mari între diverse sectoare, aceleași ce pot fi observate între zona urbană și zona rurală, București și restul orașelor sau între stat și privat.

”Mediul de afaceri din România este slab digitalizat în special la nivelul afacerilor mici. Acestea s-au rezumat înainte la o prezență redusă în online, probabil din comoditate”, este de părere Rădulescu.

Antreprenorii trebuie să vadă criza ca pe o perioadă a marilor oportunități

Declanșarea crizei a pus mulți antreprenori în ipostaza în care trebuiau să aleagă între a-și îngheța afacerile sau a alege să le adapteze noilor nevoi. Fondatorul MerchantPro consideră că prima variantă nu ar trebui luată în calcul de către antreprenori, decât în situațiile extreme în care activitatea lor este de așa natură încât nu pot pivota.

Citeste si:
VIDEO Digitalizare în retail: Unde este nevoie de transformare...
VIDEO Digitalizare în retail:...

”Orice perioadă de criză mi se pare că este o perioadă a marilor oportunități și consider că așa trebuie să o privească orice antreprenor. Situația actuală nu cred că îți permite să stai și să aștepți trecerea crizei, decât în cazuri extreme în care nu îți poți desfășura activitatea altfel. Ceva îmi spune că multe restricții vor persista și după această perioadă, iar unele lucruri nu își vor reveni la mersul dinainte de pandemie atât de repede cum ar putea să creadă unii”, precizează Rădulescu.

MerchantPro este noul nume sub care funcționeaza platforma SaaS de e-commerce ShopMania BIZ, care în 2019 a înregistrat afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior. Rebranding-ul a făcut parte dintr-un plan de investiții al cărui buget pentru 2019 și 2020 se ridica la 400.000 euro. Proiectul de investiții a cuprins și dezvoltarea de clustere de funcționalități axate pe administrarea operațiunilor de tip multi-warehouse și multi-channel, automatizarea proceselor pe aceste zone funcționale, precum și integrarea cu servicii third-party, în special cele de tip multi-channel și marketplace.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Coletăria.ro: Volumul de colete intrate în România din țările UE s-a dublat
Setari Cookie-uri