Tech vs Corona: De ce ar trebui să treci de la facturi pe suport hârtie la facturi electronice

Pandemia de COVID-19 a schimbat modul de desfășurare a activității pentru majoritatea afacerilor la nivel global. Conceptul de work from home domină în rândul anumitor industrii, concept ce amplifică importanța digitalizării la nivelul organizației. Liviu Apolozan, fondatorul companiei românești DocProcess vorbește în cadrul unui interviu acordat wall-street.ro despre importanța pe care o are dezvoltarea anumitor fluxuri cu ajutorul soluțiilor digitale în rândul unei companii.

Lipsa tehnologiei în rândul operațiunilor pe care le are o companie sau prezența unei tehnologii care nu este în ton cu vremurile actuale creează o serie de dezavantaje în rândul business-urilor, ducând la costuri mai mari și o productivitate mai mică.

Reprezentantul DocProcess punctează principalele dezavantajele care apar în cazul unui business ce mizează pe facturarea pe suport hârtie în detrimentul unei soluții electronice, făcând referire la marjele mari de eroare, timpi de prelucrare lungi, dependența de accesul la documente fizice și lipsa unei prezentări clare și organizate a situației companiei.

Fii alături de noi pe 16 aprilie de la ora 11:00 la evenimentul online Tech vs Corona, unde Liviu Apolozan este unul dintre speakeri. Înscrie-te AICI.

”Având în vedere faptul că manipularea hârtiei este, în general, o muncă repetitivă și banală, putem adăuga și lipsa de implicare a angajaților care în schimb ar putea gestiona sarcini mai complexe. Aceasta se traduce, de asemenea, în costuri mai mari per factură procesată, ceea ce face ca activitatea să fie mai puțin eficientă și mai scumpă. În ceea ce privește furnizorii, lucrul cu hârtia poate avea un impact negativ direct asupra fluxului de numerar”, precizează Liviu Apolozan, Founder and VP of Strategy DocProcess

Citeste si:
Apolozan, DocProcess: Facturarea pe hârtie costă până la 15 euro
Apolozan, DocProcess:...

Reprezentantul DocProcess citează un studiu al Sistemului Federal de Rezerve al Statelor Unite ale Americii în care se precizează că doar 45% din facturile pe hârtie sau pdf pe e-mail sunt plătite la timp, fată de 95% din facturile electronice. De asemenea, conform unor studiu realizat de Billentis la nivel european, prelucrarea unei facturi corecte pe suport hârtie costă o companie între 8 -15 euro per bucată, în funcție de țară, iar prin digitalizare și automatizare completă, costurile de prelucrare se reduc la 1-2 euro per factură corectă.

Fii alături de noi pe 16 aprilie de la ora 11:00 la evenimentul Tech vs Corona, unde Liviu Apolozan este unul dintre speakeri. Înscrie-te AICI.

”În ceea ce privește timpul, studiile indică faptul că, în condiții normale, o factură pe hârtie este prelucrată în medie între 5 și 29 zile iar în contextul actual, trecerea rapidă la lucrul digital reprezintă, mai mult ca oricând, o urgență pentru a asigura continuitatea afacerilor. Acest proces este deosebit de îndelungat, în condițiile în care o criză cere agilitate. Prin platforma DocXchange trimiterea și validarea unei facturi durează câteva secunde, eliminăm complet timpul de transport prin curier, poștă sau email. Pe lângă aceasta, gestionarea tuturor documentelor în format electronic, fie că este vorba de facturi, contracte sau chiar arhivă, permite accesul, în timp real, la toate documentele, ceea ce face ca managementul să ia decizii informate, bazate pe date reale, în orice moment este necesar”, adaugă Apolozan.

Cel mai mare procent al clienților din portofoliul companiei pe care a fondat-o este reprezentat de retaileri și companii din e-commerce.

Citeste si:
Digitalizarea, ”medicamentul” care poate salva industria farma de...
Apolozan, DocProcess:...

”Printre primii clienți care au adoptat procesele de digitalizare au fost retailerii cu care lucrăm deja de peste 7 ani și pentru care am condus procesele de transformare digitală. Avem clienți pentru care procesăm mai mult de 200.000-300.000 de facturi pe lună (...) însă, atunci când ne uităm la portofoliul nostru de clienți, avem o gamă variată de industrii precum producție, logistică, servicii ca Business Process Outsourcing, dar și companii de IT, farma sau servicii financiare”, precizează Apolozan.

De la începutulul lunii martie, DocProcess și-a mărit capacitățile de înrolare a noilor clienți și furnizori pe platforma DocXchange

”Am văzut o cerere mai mare venită din partea celor care din diverse motive ezitau sau amânau proiectele. În contextul actual înțeleg care sunt adevăratele beneficii: lucratul la distanță, procesarea rapidă a documentelor și implicit plata mai rapidă și un flux de numerar mai bun”, explică Apolozan.

În prezent DocProcess are peste 3.500 de clienți din peste 20 de țări din Europa, jucători locali și internaționali din retail, logistică, FMCG, auto, farma, servicii, agricultură.

Citeste si:
Rădulescu, MerchantPro: Am adus în online și brutării din provincie
Rădulescu, MerchantPro: Avem...
Sursa foto: fizkes / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Telefoanele de serviciu: ce trebuie să luați în calcul înainte de a alege oferta
Setari Cookie-uri