Sondajul arată faptul că, din cauza pandemiei, numărul persoanelor pentru care vom cumpăra cadouri de Crăciun este mai mic. Dacă anul trecut rezultatele sondajului arătau un număr de 10-11 persoane, anul acesta lista se limitează la aproximativ 5 persoane.

Reprezentanții compari.ro consideră că, datorită numărului mai mic de persoane cărora le vom oferi cadouri, valoarea acestora poate crește semnificativ.

Înscrie-te gratuit la European Digital Commerce AICI și fii alături de noi pe 9 decembrie pentru a afla ultimele trenduri din comerțul electronic.

Cadouri de Crăciun: cât este bugetul mediu

Deși pregătim cadouri pentru mai puține persoane dragi, asta nu înseamnă că vom cheltui mai puțin: anul acesta bugetul mediu este mai mare de 1.100 de lei, care reprezintă o creștere de 12% față de datele din anul precedent. Ca urmare - ținând cont de reducerea cercului de persoane cărora le vom oferi cadouri - bugetul pentru un singur cadou a crescut semnificativ, ajungând până la 220 de lei.

Cu toate acestea, cei care declară că anul acesta vor cheltui mai puțin pe cadouri pun această scădere pe seama dificultăților financiare cauzate de epidemie (30%), a stilului de viață mai economic (25%) sau consideră mai puțin important cadoul în sine (22%), intenția fiind ceea ce contează cu adevărat.

În 2020, vom cheltui mai mult pe un cadou: dar ce alegem și pe ce bază?

La fel ca anul trecut, articolele de îmbrăcăminte (42%), telefoanele mobile, tabletele și accesoriile acestora (35%) sunt cele mai populare categorii de produse oferite drept cadou celor dragi.

Articolele pentru casă și produsele de bricolaj au urcat pe locul trei cu 32%, dar aproape la fel de mulți cumpără și produse de frumusețe și cosmetice (30%). În comparație cu anul 2019 mult mai puține persoane intenționează să cumpere călătorii și diverse tichete de vacanță, cel mai probabil din cauza programului și a oportunităților de călătorie care au devenit incerte, imprevizibile din cauza pandemiei.

A fost înregistrată însă o creștere a numărului de persoane care doresc să ofere drept cadou echipamente sportive care pot fi folosite și acasă. La alegerea unui anumit produs, calitatea acestuia (36%) este considerată de către cumpărători cel mai important factor. În cazul categoriei de vârstă 18-24 de ani, se pune mai mult accent pe calitate (47%) și mai puțin pe preț (18%).

Pentru cei cu vârsta cuprinsă între 50-59 (39%) și cei cu vârsta peste 60 de ani (37%), raportul calitate-preț al produsului este cel mai important criteriu, în timp ce pentru cei cu vârste între 25-29, contează prețul produsului (39%).

Sursa foto: Pixel-Shot / Shutterstock.com