Cifrele oficiale GpeC și ARMO(Asociația Română a Magazinelor Online) estimează o creștere de 30% a industriei de e-commerce în 2020, față de 2019, ajungând la 5,6 miliarde de euro.

Compania de tehnologie 2Performant, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de marketing afiliat din regiune, listată și pe piața AeRO a BVB(simbol bursier 2P) a fost prinsă de pandemie pregătită din mai multe puncte de vedere, povestește Dorin Boerescu, CEO al organizației.

”Eram pregătiți când a venit pandemia, până la urmă noi facem marketing colaborativ, unde s-a simțit anul trecut foarte puternic faptul că există o categorie de oameni, profesioniștii de digital, care erau obișnuiți cu munca la distanță. Pentru ei a fost ca și cum viitorul a venit în prezent, un viitor pentru care erau pregătiți, li s-a potrivit mult mai bine”, a precizat Dorin Boerescu în cadrul emisiunii eCommerce Monday.

Citește și Marketplace: de ce ar trebui să fii prezent pe unul? Webinar gratuit și un panel din care poți afla tot ce te interesează

Evoluția pozitivă este redată și de cifra de afaceri înregistrată de companie, care descrie anul trecut ca fiind cea mai bună din istoria sa, creșterea fiind de 31% față de anul precedent la peste 20 de milioane de lei, cu un profit de 818.688 de lei, în creștere cu 17%.

Această creștere peste așteptări a accelerat și listarea publică pe piața AeRO a Bursei de Valori București, planul inițial fiind de a face acest pas după o ofertă de plasament privat. Acum urmează o majorare de capital care să alimenteze planurile de dezvoltare ale companiei.

”Noi ne uităm în primul rând acum la o fereastră de oportunitate foarte mare pe care o aveam și înainte, dar care acum s-a deschis foarte mult. Vrem pe de-o parte să ne consolidăm poziția pe România și pe Bulgaria, aici vom investi o parte importantă din cei 5 milioane de lei pe care vrem să îi ridicăm de la investitori. Vrem să ne consolidăm poziția de lideri de piață în țară, să investim foarte mult în creșterea marketing-ului afiliat care este deja într-o zonă de accelerare, lucru de care vrem să profităm. Sunt foarte multe branduri mari care au început să acorde atenție fenomenului și aici practic o să punem cam două milioane de lei din cele cinci”, explică Dorin Boerescu în cadrul emisiunii eCommerce Monday.

Citește și Cum să îți promovezi afacerea cât mai bine: webinarii gratuite și un panel din care vei afla tot ce ai nevoie

Cealaltă direcție în care vor merge banii ridicați în urma majorării de capital ține de integrările cu partenerii externi, fie că este vorba de branduri mari sau alte rețele. Prin intermediul acestor integrări, compania le oferă afiliaților posibilitatea de lucra pentru branduri mari ce nu au intrat încă pe piața noastră.

”Noi credem foarte mult în partea colaborativă a marketing-ului, credem că în România sunt foarte mulți oameni capabili să genereze vânzări online și vrem să îi ajutăm să se conecteze cu cât mai multe brand-uri”, explică Dorin Boerescu.

Peste 10% din încasările 2Performant vin de pe piețele externe, iar creșterea bugetată de companie este de 65% anual pentru veniturite externe, în timp ce pentru piața locală creștere propusă este de 20%, conform prognozei pentru următorii 5 ani.

Reprezentantul 2Performant recomandă listarea la bursă oricărei companii care are un business în creștere și care are planuri pe termen lung.

”Am observat că este foarte mult interes pentru piața AeRo și pentru companiile de tech, avem peste 700 de persoane care au cumpărat acțiuni la noi, ceea ce este peste așteptări. Suntem totuși o companie tânără, abia listată și faptul că atâția oameni au avut încredere și au cumpărat este nemaipomenit. Sunt bani foarte mulți disponibili pe piața de capital din România și cred că antreprenorii subestimează lichiditatea”, adaugă Dorin Boerescu.
Poți urmări integral emisiunea eCommerce Monday, organizată de wall-street.ro, în care a participat Dorin Boerescu accesând câmpul de mai jos: