Încă de la prima ediție, Black Friday a atras clienți noi care comandă online pentru prima oară datorită prețurilor bune și gamei variate de produse accesibile de oriunde. Numărul clienților care își fac cumpărăturile online a crescut semnificativ și va antrena în continuare trecerea în online, dar și diversificarea categoriilor de cumpărături, consideră organizatorii.

De asemenea, Black Friday este un moment în care se văd bine tendințele anului în ecommerce. Anul acesta, așteptările vizează creșterea plăților cu cardul, diversificarea coșului de cumpărături cu produse din mai multe categorii și creșterea comenzilor la easybox.

Anul trecut, nouă din zece români știau ce este Black Friday, iar mai mult de 54% dintre aceștia își propuseseră să cumpere cel puțin un produs la ofertă, potrivit Kantar România.

În ziua de Black Friday 2020, s-au înregistrat 12,4 milioane de vizite pe eMAG. Comanda ridicată în cel mai scurt timp s-a înregistrat la easybox, la doar 7 minute de la încărcare, chiar în ziua de Black Friday. În primul minut de la start s-au comandat 8.260 de produse, iar comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței.

Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu ocazia Black Friday 2020 a ajuns la 349 de milioane de lei, în creştere cu 78% comparativ cu ediţia de anul trecut a campaniei, arată datele finale centralizate şi publicate de către procesatorul de plăţi online, PayU România.

Potrivit sursei citate, numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000, aproape dublu faţă de anul anterior, cu rate de creştere de 95%.

Minutul de aur a fost consemnat în intervalul orar 7:44 - 7:45, când au fost efectuate 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât la Black Friday 2019.

Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături.

Totodată, tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent, în timp ce ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacţii realizate cu cardul.

În plus, românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, în creştere cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Principalele categorii de produse cumpărate de către români, în ordinea vânzărilor, au fost: IT&C, Home & Deco (inclusiv decoraţiuni de Crăciun), Fashion, Parfumuri & Beauty, Cărti şi jocuri, Jucării.