eMAG a început în 2018 derularea unui plan logistic, structurat în trei etape, în comuna Joița, locația deținută de retailer fiind situată la kilometrul 19 al autostrăzii A1 București-Pitești.

Pe suprafața totală de 600.000 de metri pătrați, după o investiție de 65 de milioane de euro, retailerul a ridicat primul depozit, ce măsoară 125.000 de metri pătrați. În 2020 a trecut la următoarea etapă a planului, respectiv ridicarea unui nou depozit de aproximativ 130.000 de metri pătrați, după o investiție de 47 de milioane de euro. Depozitul este gândit și pentru a derula operațiuni de logistică pentru aproximativ 1.000 de selleri din eMAG Marketplace, ce folosesc serviciul Fullfilment by eMAG.

Depozit Emag

”Etapa a treia este programată pentru septembrie 2022 și va consta în automatizarea aproape completă a întregului depozit dedicat articolelor mici(depozitul de aproximativ 130.000 de metri patrati n.r.), ceea ce va presupune un concept nou. Nu mai merge angajatul la raft să ia marfa, ci vine marfa la el. O să avem roboți care aduc marfa către cei care fac picking”, explică Alexandru Niculescu într-un interviu acordat wall-street.ro.

Investiții de 990 de milioane de lei programate pentru următorii 3 ani

Astfel, începând cu anul viitor, zona de stocare și procesare a articolelor, una dintre componentele vizate de investiția de 990 de milioane de lei, nu va mai permite accesul oamenilor printre rafturi, care vor fi suprapuse într-o densitate mai mare ca urmare a eliminării holurilor de acces. Produsele vor fi preluate de roboți, care se vor mișca pe această nouă infrastructură de rafturi, fiind coordonați prin Wi-fi pentru a duce produsele către stația unde se va face picking.

”Acest lucru crește productivitatea zonei de picking de aproximativ 4 ori, ceea ce ne permite să creștem accelerat atât numărul de comenzi pe care le putem livra rapid clienților noștri, cât și gama de produse(...) Dacă astăzi lăsăm aproximativ 3 ore între ultima comandă primită de la client și momentul predării către curier, în cazul fluxului standard, în viitor vom înjumătăți acest timp”, explică Alexandru Niculescu, care vorbește și despre introducerea unor brațe robotice pentru partea de picking.

Cu 2.000 de angajați în această perioadă, încluzând și cei sezonieri care sunt recrutați pentru a face față volumului ridicat adus de Black Friday, Niculescu estimează că odată finalizate investițiile programate pentru anul viitor, numărul de angajați va crește.

”Vom ajunge să creăm cam 1.200 de locuri de muncă în zonă. E vorba în principal de Joița, Dragomirești sau Bragadiru, dar vorbim și de localități aflate la aproximativ 80 de km distanță de depozite. Aducem angajați din toată această zonă și le asigurăm transportul gratuit dus-întors”, adaugă Alexandru Niculescu.

Dincolo de investițiile în tehnologie, retailer-ul mai derulează în prezent un exercițiu de indentificare a locului unde ar trebui să fie amplasat următorul depozit, în așa fel încât să se poată livra rapid din el și către Bulgaria și Ungaria, piețe unde eMAG operează de asemenea.

Sursa foto: eMAG