Companiile se tem că-și pierd clienții din cauza inflației: 7 recomandări pentru a-i fideliza
Companiile din România investesc cu 25% mai mult decât anul trecut și cu 37% mai mult față de 2020 în fidelizarea clienților, având bugete între 2.000 de euro și 30.000 de euro în medie, pentru a preveni scăderea vânzărilor, în contexul în care tot mai mulți români devin chibzuiți din cauza inflației crescute, potrivit datelor White Image, companie de servicii de email marketing și alte soluții de marketing din România.
Aproape 69% din clienții White Image investesc anul acesta în programe de fidelizare, în special companiile din automotive, banking, retail, asigurări și turism, cererea pentru dezvoltarea de programe de loialitate crescând cu 25% în primele luni din 2023 față de aceeași perioadă din 2022.
“2023 este anul investițiilor în păstrarea clienților pe piața românească. În condițiile în care inflația este ridicată și românii sunt mai precauți în ceea ce privește cheltuielile, fidelizarea devine o componentă importantă a strategiei de marketing pentru a păstra clienții și a-i determina să cumpere mai mult în mod regulat. De altfel, pentru orice companie este mult mai ieftin, poate chiar de cinci ori mai ieftin, să își fidelizeze clienții actuali decât să atragă noi clienți. În plus, cei actuali sunt mai ușor de convins să cumpere recurent și să recomande produsele sau serviciile altor persoane”, spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Ai un magazin online? Te așteptăm în comunitatea ecomTEAM, unde te ținem la curent cu ultimele informații din comerțul online prin evenimentele pe care le organizăm și materialele pe care le publicăm. Dă-ne follow pe Linkedin AICI sau pe Facebook AICI și scrie-ne la armand.iliescu@wall-street.ro detalii despre businessul tău.
Fidelizarea clienților. White Image: Poate aduce o creștere a vânzărilor cu 15%-25%White Image precizează că prin fidelizarea clienților, companiile din România obțin atât o reducere de până la 15% a cheltuielilor de marketing, cât și o creștere a vânzărilor cu 15%-25% de la clienții care sunt parte din programele de loializare. În plus, până la 50% dintre consumatori își pot schimba obiceiurile de achiziție, dacă programul de loializare este comunicat corect. Conform studiilor internaționale, cea mai mare rată de loializare a clienților o au companiile care vând servicii, în special cele de utilități, asigurări și de servicii pentru îngrijire personală, cum sunt cele de cosmetică și fitness.
“Pe fondul cererii crescute pentru programe de fidelizare, la White Image avem o perioadă foarte provocatoare pentru găsirea celor mai eficiente metode care să-i determine pe români să devină fideli brandurilor. Astfel, cele mai folosite și, de altfel, preferate recompense de fidelizare de către români sunt acumularea de puncte pentru reduceri la achiziții, primirea de servicii sau produse gratuite, oferte personalizate în funcție de valoarea achizițiilor sau a vechimii clientului, păstrarea calității serviciilor sau produselor, rezolvarea rapidă a situațiilor/problemelor și răspunderea rapidă la departamentul de customer support”, explică Grațiela Lupu, co-fondator White Image.
Ai un magazin online? Te așteptăm în comunitatea ecomTEAM, unde te ținem la curent cu ultimele informații din comerțul online prin evenimentele pe care le organizăm și materialele pe care le publicăm. Dă-ne follow pe Linkedin AICI sau pe Facebook AICI și scrie-ne la armand.iliescu@wall-street.ro detalii despre businessul tău.
Recomandări White Image - Cele mai eficiente metode de fidelizare a consumatorilor români în contexul inflației