„Înainte să te gândești la tehnologie, trebuie să iei în calcul nevoile businessului. Nu trebuie să începi direct cu tehnologia, ci cu nevoile afacerii tale pentru că afacerea ta are anumite nevoie și necesități, iar momentul în care actuala platforma nu mai răspunde la nevoile de business, înseamnă că este momentul potrivit să te gândești la o schimbare. Pot fi multe necesități, de la bugetul pe care îl ai alocat pentru această replatformizare, apoi cele legate de flexibilitate, instrumentele de marketing necesare cu care să poți să o faci, canalul pe care vinzi (B2B sau B2C). Deci sunt multe lucruri, însă trebuie să pleci de la nevoi, să le analizezi și să găsești ulterior cele mai bune platforme care te ajută să susții nevoile respective. Dacă începi direct de la platformă, ajungi să îți dai seama că ai ales una care la finalul zilei s-ar putea să nu se potrivească, să nu se plieze pe ce ai tu nevoie și, pe deasupra, să fie și scumpă”, a declarat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte, companie locală specializată în dezvoltare software pentru industria de e-commerce.

Cătălin Bordei spune că înainte de a lua decizia de replatformizare, companiile mari, de pildă, ar trebui să aibă mai multe discuții cu echipa pentru ca aceasta să fie pregătită pentru proces. Ulterior trebuie identificați stakeholderii împlicați în proces, iar mai apoi analizate atent nevoile businessului.

„Dar ce vedem destul de des și ceea ce este, de altfel, de multe ori subapreciat de către companii este oportunitatea de a apela la replatformizare pentru a optimiza și a automatiza anumite fluxuri și pentru a face mai bine lucrurile. Pentru că, la finalul zilei, acesta este principalul motiv pentru care schimbi platforma, pentru că nevoile tale nu sunt 100% îndeplinite și pentru că noua platformă este soluția perfectă de a-ți optimiza activitățile și de a îmbunătăți experiența utilizatorilor”, a mai completat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu