În ciuda contextului economic care schimbă obiceiurile de consum ale românilor, Robert Trandafir menționează că partea optimistă este dată de accesul pe care magazinele și agențiile de digital marketing îl au la date. Datorită lor, aceste schimbări pot fi mai ușor înțelese de ambele părți.

”Ce face utilizatorul de e-commerce acum? Se uită la produse scumpe, cumpără produse mai ieftine. Dacă înțelegem asta, ar trebui să știm ce îi arătăm, cui îi arătăm și ce punem în campaniile de performance ca să vindem. Oamenii sunt mult mai atenți în acest moment atunci când vine vorba de cheltuieli”, precizează Robert Trandafir în cadrul dotCommerce.

El punctează importanța pe care o are oferirea motivului de a cumpăra, oferirea unui diferențiator al produsului pe care comercianții îl vând.

„Trebuie să ne concentrăm pe produse care durează mai mult, care reprezintă o investiție mai sănătoasă. A scăzut puțin consumul bazat pe cumpărături din impuls, nu mai vinzi chiar orice prostie, rapid, vorbim cumva de o maturizare a consumatorului care alege calitate în detrimentul cantității”, explică Robert Trandafir.

El menționează că în acest moment creșterea ratei de adopție a e-commerce-ului s-a contractat, fiind mai greu să câștigi noi cumpărători, motiv pentru care magazinele online trebuie să se concentreze pe cei existenți, pentru a-i loializa.

„Trebuie să încluzi în comunicare soluții de PPC(pay per click n.r.), email marketing, să te duci către ei, să îi segmentezi foarte bine și să vii cu soluții prin care îi menții în platforma ta. Dacă nu faci asta, o să se ducă în altă parte”, explică Robert Trandafir.

În tot acest proces, Robert Trandafir menționează că o greșeală poate șterge 10 fapte bune făcute de comerciant. În momentul în care aceștia greșesc, din păcate clientul îi ține minte.

„Când faci lucruri bune, asigură-te că oferi o experiență așa cum trebuie, astfel încât clientul să aibă de ce să se întoarcă. Ideea e să fii mai bun decât competiția ta și să îți pese de consumatorii cărora le vinzi”, precizează Robert Trandafir.

Gun Media are un portofoliu ce include în jur de 90 de magazine online și gestionează bugete de 6 milioane de euro. CEO-ul Gun Media menționează că, în ultimul an, costurile totale au crescut cam cu 10-15%, în medie.

”Costurile de promovare pe Facebook au crescut mai mult decât în ceea ce privește Google. Costurile vor continua să crească pentru că magazinele online vor dori să aibă noi clienți. Mai mult, vor dori să îi adauge și în campanii de loializare(...) Atât timp cât numărul de magazine online va crește și se va licita pe spații de expunere din ce în ce mai reduse, costul de afișare va crește. E ceva firesc”, menționează Robert Trandafir.

La nivel de rate de conversie, echipa Gun Media vede o ușoară scădere față de anul trecut, însă descrie evoluția ca fiind normală.

„Când cresc costurile, vin mai puțini în online, are loc dispersia audienței. E normal să fie o ușoară scădere a ratelor de conversie, dar nu vedem o diferență de la verticală la verticală, nu e ceva care să iasă în evidență. Noi avem foarte mult home & deco în portofoliu și vedem o afinitate mai mare către produse atât gama entry level, cât și produsele foarte scumpe. Gama de lux crește permanent în consum”, adaugă Robert Trandafir.

dotCommerce Digital Retail Forum este organizat de MerchantPro, alături de partenerul principal theMarketer. Din lista de parteneri mai fac parte Innoship, Gun Media, Aqurate, TBI Bank, MTH, Mokka, ROSISTEM sau Doctor SEO, in timp ce design-ul scenei este asigurat de Workspace Studio. Evenimentul este găzduit de IC Events.

Sursa foto: UDR OVidiu