Noua secțiune este testată deja în Regatul Unit al Marii Britanii. Financial Times menționează că planul companiei este să analizeze produsele care devin populare în videourile din platformă, ca mai apoi grupul chinez să le producă la rândul lui pentru a le vinde sau să le ia direct de la furnizori.

Noua secțiune are potențialul de a deveni un competitor serios pentru Amazon și Shein, având în vedere că marchează o schimbare în strategia de e-commerce a TikTok. Pare a fi o trecere de la formatul de marketplace unde alți comercianți vând prin intermediul TikTok, la un format în care TikTok devine un comerciant ce își oferă produsele către consumatori.

TikTok se confruntă la nivel internațional, inclusiv în România, cu mai multe critici legate de securitatea datelor. Într-o conferință la care a participat și Wall-street.ro, Oficialii TikTok au susținut că aplicația nu colectează mai multe date despre utilizatori decât oricare altă aplicație obișnuită, iar decizia Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) – de a recomanda interzicerea TikTok pe telefoanele angajaților din instituțiile publice – este bazată pe concepții fundamental greșite.

Aceștia au adăugat că TikTok nu trimite date despre utilizatori guvernului din China și nici măcar nu mai este o companie chinezească.

„Apreciem faptul că este doar o recomandare și nu vorbim direct de interzicerea TikTok, dar suntem dezamăgiți de această măsură deoarece credem că se bazează pe concepții fundamental greșite despre aplicația noastră și despre modul în care administrăm datele”, a declarat Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations TikTok Europa Centrală și de Est.

Sursa foto: Koshiro K / Shutterstock.com