Pentru început, acesta aduce în discuție vânzările către românii din diaspora. Aproape șase milioane de cetățeni români figurează cu domiciliul sau reședința în străinătate, majoritatea emigranți la prima generație. Mulți alții nu apar în registrele oficiale, conform românia.europalibera.org.

”Diaspora se rezolvă cu campanii direct din România, campanii cu adresabilitate directă. Cel mai des avem campanii când ne apropiem de Crăciun sau de Paște. Vorbim de produse specifice. Diaspora reprezintă o audiență care e foarte puțin exploatată, din păcate, sunt foarte mulți români, cu foarte multe milioane de euro care doresc să facă cadouri în țară și magazinele care li se adresează chiar beneficiază foarte mult. Știu că industria de flori crește foarte mult în perioadele respective și mai sunt industrii care pot exploata această zonă”, precizează Robert Trandafir în cadrul evenimentului ecomTEAM.

Alte exemple de audiențe către care magazinele online românești pot merge în străinatate sunt consumatorii din țările vecine, Bulgaria și Ungaria, conform reprezentantului Gun Media.

„Noi avem în portofoliu un business care generează 40% din vânzări din Ungaria. Trebuie să înțelegi piața și să te duci cu produse de care oamenii aceia au nevoie. Dacă nu sunt jucători importanți în regiune și dacă există loc și pentru businessul tău, de ce să nu încerci”, precizează Robert Trandafir, care adaugă că derulează deja campanii cu clienții din portofoliu în Bulgaria, Ungaria, dar și că au testat și piețe precum Germania sau Australia.

Concentrarea pe livrări internaționale devine din ce în ce mai importantă mai ales în contextul în care piața locală de e-commerce trece printr-o contracție, conform reprezentatului Gun Media.

„Se vede o foame după conversii, presiunea clienților pentru a avea conversii, tranzacții într-un regim de profitabilitate în perioada aceasta, se vede mai mult decât oricând în trecut. E foarte mare presiunea din punctul acesta de vedere și trebuie să devenim mult mai creativi în campanii, ne obligă contextul. De la noi se vede o contracție a tot ce înseamnă zona de e-commerce la nivel general. Asta înseamnă că brandurile mature profită, pentru că știu jocul acesta, pentru că-l face de mult timp. Brandurile tinere nu știu la fel de bine jocul și atunci investesc uneori haotic. Încercăm să facem destul de multă educație cu comercianții, să gândească strategic și să îi ajutăm cu un suport de creativitate și instrumente pe care să le integrăm în campaniile lor de performance”, adaugă Robert Trandafir.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: UDR Ovidiu