Cât de importantă este zona de ”out-of-home delivery” pentru industria de curierat? Răspunsul lui Cornel Morcov este că aceasta devine o metodă fără de care nu mai este posibilă creșterea e-commerce în România. Ca urmare, FAN Courier investește masiv în această zonă. Compania are deja 1.000 de lockere și a început instalarea unui alt lot de încă 1.000. ”Avem planuri mari, nu ne vom opri decât acolo unde gradul de saturație al acestui tip de livrări va fi aproape de 100%, spune Cornel Morcov.

”În business-ul nostru, fără investiții nu se poate. Nu poți lua volume excedentare din piață dacă nu ai capacitate logistică”, a explicat el. Anul acesta FAN Courier s-a concentrat pe zona de excelență operațională și pe dezvoltarea rețelei operaționale, atât prin 2 noi centre de sortare (Cluj și Brașov) dar și prin demararea a două noi investiții (București și Sibiu). Acestea vor duce la creșterea procentului coletelor scoase în livrare în 24 de ore.

Clienții noștri își doresc o rețea sigură, care să le transporte marfa la clientul final în timpul promis. Cu cât mai mult vom îndeplini această promisiune, cu atât relația cu clienții noștri va fi una bună.

Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier

Marfa venită din depozite în afara granițelor țării reprezintă 20-30% din coletele transportate de FAN Courier, iar ponderea crește. ”Clienții ne cer să fim aproape de ei, iar asta înseamnă să muți infrastructură, logistică, să te duci efectiv cu mașina la depozitul clientului sau cât mai aproape”, explică Cornel Morcov. Ca urmare, FAN Courier a creat o rețea de distribuție în Europa Centrală și de Est.

”Am început să devenim un jucător regional. Facem cross-border e-commerce fără ca una din țările de unde provin sau ajung livrările să fie România. Brandul nostru, fiind puternic și cunoscut la nivel european, ne permite să putem dezvolta afacerea la nivel regional. Feed-back-ul de la clienți este extrem de pozitiv”, spune Cornel Morcov.

Sunt practici în e-commerce care nu ajută la dezvoltarea industriei? Unul este vânzarea de produse care nu corespund cu prezentarea, răspunde reprezentantul FAN Courier. ”O companie de curierat este brațul care închide o vânzare în e-commerce”, este opinia sa.

Un al doilea aspect e legat de modul în care produsele sunt ambalate. O ambalare deficitară crează o experiență negativă: așteptăm curierul și când vine, produsul e deteriorat. Din analizele FAN Courier, aproape 100% din deteriorări ar putea fi evitate dacă ambalajul ar fi conform - adică ar fi gândit pentru un serviciu care presupune suprapunerea coletelor, manipulare multiplă etc. Mulți clienți vând produsele în e-commerce ambalate ca la raft, or ambalajul trebuie să fie diferit, mai explică Cornel Morcov.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu