Cum arată în clipa de față industria de logistică? 2023 a fost un an cu foarte multe provocări, spune Patricia Coconea, Sales and Marketing Director DHL Express Romania. Unele s-au mai diminuat, cum ar fi prețurile energiei, altele continuă, ca războiul din Ucraina.

La nivel de trenduri, anul acesta au crescut foarte multe solicitările pe zona de servicii rutiere. Au crescut foarte mult și exporturile, dar și solicitările pe partea de sustenabilitate și interesul companiilor, inclusiv al operatorilor logistici. DHL a integrat sustenabilitatea în strategia sa, explică Patricia Coconea – de pildă, recent lansatul produs Go Green Plus. La nivel global, DHL este singurul operator care a implementat SAF, combustibil sustenabil pentru aviație, compania achiziționând 12 avioane electrice.

Politica de prețuri a companiei este una flexibilă, astfel încât să vină în sprijinul partenerilor care urmăresc expunerea la nivel internațional. ”IMM-urile sunt un focus pentru noi și parte din strategia noastră”, spune Patricia Coconea.

La nivel de obiective, DHL vrea să mențină trendul de creștere de 2 cifre pe toate segmentele. 2024 va fi un an al investițiilor, de exemplu în modernizarea centrelor de expediere. Compania a încheiat parteneriate strategice cu operatori locali ca Flanco, Lensa sau PayPoint, pentru a fi mai aproape de clienți.

DHL s-a adaptat foarte rapid, 2023 a fost până acum un an foarte bun și estimăm că vom încheia anul cu o creștere din 2 cifre pe toate segmentele de servicii.

Patricia Coconea, Sales and Marketing Director DHL Express Romania

Pentru că una din principalele teme ale ecomTEAM 2023 a fost extinderea internațională, o întrebare importantă ar fi ce beneficii are un magazin online dacă decide să iasă în afara țării? ”Își poate dubla audiența fiindcă mai are o țară peste hotare, și anume diaspora”, spune Florin Toma, E-commerce Manager, DHL Express Romania. ”Iar valoarea coșului de cumpărături îi poate crește la dublu”.

De asemenea, asocierea cu o companie de renume ca DHL dă șansa brandurilor din România să devină branduri cunoscute și de încredere și în afara țării. ”Important e să aibă determinarea și curajul să iasă peste hotare”, afirmă Florin Toma.

Care ar fi însă varianta optimă: pași mici în regiune, în țările vecine ca Bulgaria și Ungaria, sau o viziune mai amplă? Dacă ne uităm la clienții activi din portofoliul DHL, principala piață de desfacere sunt Statele Unite, spune Florin Toma. ”E clar că obiectivele pot fi mărețe de la început, nu trebuie să fie nicio limitare din punct de vedere al strategiei ca să vinzi doar în Ungaria, Bulgaria. Trendul din România este favorabil vânzării în regiune, dar noi, cumva contrar, încurajăm clienții să facă pași către țările mature”.

În regiune, explică reprezentantul DHL Express România, comercianții se vor confrunta cu aceleași cutume – plata cu cash, colete nelivrate, nivel de retur foarte ridicat. În piețele mature, în schimb, există un alt nivel de educație financiară, online-ul are un rol cheie și există inclusiv un ritm al comenzilor online.

Este extinderea internațională avantajoasă pentru orice comerciant sau doar pentru anumite nișe? Florin Toma crede că este ”pentru toată lumea”, cu condiția să faci înainte o analiză atentă a valorii coșului de cumpărături.

”Lumea consideră că, dacă nu ai un articol fantastic, e greu să îl vinzi peste hotare”, afirmă el. ”Dacă ne uităm la clienții care vând în România acum, vedem că au articole comune, la fel ca articolele din România. Ce fac ei în plus? Au foarte mult curaj, încredere, investesc foarte mult în reclamă și în campanii și pun foarte multă emoție în aceste mesaje. Altfel e foarte complicat să vinzi peste hotare”.

Florin Toma crede că este o chestiune de mindset, care ne face mai rezervați. Dar, avertizează el, dincolo de România mai sunt încă 500 de milioane de clienți doar în Europa. ”De ce să ne batem cu toții în România în loc să facem pași către piețe mult mai mature și cu un potențial mult mai mare?”, încheie el.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: wall-street.ro