Când vine vorba despre produsele pentru sănătate comandate de români online pe Liki24, valoarea medie a coșului de cumpărături s-a stabilizat în 2023 la 32 de euro. În Italia, piață pe care s-a extins Liki24, valoarea medie a coșului de cumpărături a depășit 41 de euro.

Platforma a ajuns în 2023 la 200.000 de utilizatori în România. Legat de produsele comandate, conform sondajelor realizate de platforma ucraineană în România și Italia, lucrurile arată în felul următor:

  • vitaminele și suplimentele sunt pe primul loc în topul preferințelor, cu 36% în România și 38% în Italia;
  • medicamentele OTC (medicamente fără prescripție medicală) sunt, de asemenea, populare, reprezentând 32% în România și 33% în Italia din totalul alegerilor consumatorilor;
  • urmează articolele de îngrijire personală, cuprinzând 23% din achizițiile online în România și 17% în Italia;
  • o proporție mai mică, dar notabilă de consumatori cumpără medicamente eliberate pe bază de rețetă (7% în România, 6% în Italia);
  • doar 2% dintre români și 5% dintre italieni cumpără online și dispozitive medicale.

Vrei să fii la curent cu ultimele știri din e-commerce-ul local și internațional? Urmărește-ne pe LinkedIn AICI.

Servicii de telemedicină pe platformă: care este strategia Liki24

Telemedicina(consultațiile la distanță) este un concept prezent de mai mulți ani în România, însă discuțiile privind accesarea unui astfel de serviciu s-au înmulțit în perioada pandemiei. Un studiu Ipsos publicat în 2021 arată că la astfel de servicii au apelat în special persoanele mai tinere, cu vârsta până în 44 de ani, în timp ce persoanele de peste 55 de ani au folosit mai puțin medicina la distanță(20%), apelând la consultații prin telefon.

Studiu arată faptul că, la momentul respectiv, conceptul de telemedicină se baza mai mult pe consultații telefonice, prin WhatsApp și mai puțin prin intermediul platformelor de telemedicină ale companiilor. Între timp, la nivel național, mediul privat a dezvoltat acest concept prin promovarea platformelor dezvoltate, iar planuri pentru lansarea unor astfel de servicii au apărut și în spațiul public.

La jumătatea anului 2023, Ministerul Sănătății anunța că a lansat, prin intermediul unui proiect al Băncii Mondiale, licitația pentru achiziția de soluții complete de telemedicină pentru dotarea a 131 de Unități de Primire Urgențe/Compartimenete Primire Urgențe din spitale județene, municipale, orășenești, precum și dotarea centrelor de telemedicină.

Revenind la Liki24, marketplace-ul este în perioada de testare a unei soluții de telemedicină ce va fi integrată în platformă.

„Suntem în plin proces de dezvoltare a platformei prin adăugarea de servicii de telemedicină, cu scopul de a oferi clienților soluții personalizate de asistență medicală. În acest moment, serviciile de telemedicină sunt în etapa de testare pentru a ne asigura că oferim ce își doresc clienții în acest sens. Această nouă dezvoltare reflectă abordarea noastră în domeniul farmaceutic - integrăm o platformă separată de telemedicină în cadrul platformei noastre pentru a oferi servicii complete. În calitate de intermediar, ne menținem rolul esențial în a conecta clienții pe care îi avem cu furnizori de servicii medicale experimentați”, precizează Anton Avrynskyi, CEO Liki24 pentru wall-street.ro.

Conform acestuia, utilizatorii vor avea inițial acces la ceea ce compania consideră că ar fi esențial pentru ei în ceea ce privește consultațiile medicale, și anume: consultații generale la medicul de familie, consultații necesare pentru primirea unei rețete medicale sau bilete de trimitere către medici de diferite specialități.

„Clienții vor introduce informațiile necesare într-un formular, acestea fiind transmise direct medicului, noi facilitând doar legătura între pacient și profesionistul din domeniul sănătății”, precizează Anton Avrynskyi.

Vrei să fii la curent cu ultimele știri din e-commerce-ul local și internațional? Urmărește-ne pe LinkedIn AICI.

Livrare mai rapidă, click and collect, dar și interconectarea piețelor

Dincolo de serviciile de telemedicină, CEO-ul companiei precizează că investițiile se vor orienta către funcționalități precum livrarea mai rapidă, click and collect(rezervare și ridicare din locație), dar și o abordare „interconnected markets”(piețe interconectate).

„Dezvoltăm rapid abordarea interconnected markets, care presupune posibilitatea de a căuta și a comanda produse între diferite piețe, ceea ce ne va permite să facem produsele de sănătate mai accesibile(...) Datele noastre arată, de pildă, că un motiv important pentru care mai mult de 17% dintre italieni optează pentru platforme online precum Liki24 este faptul că anumite produse pe care le doresc nu sunt disponibile la nivel local”, precizează CEO-ul Liki24.

Extinderea în alte piețe, alimentată de noi runde de finanțare

În prezent, compania a atras finanțări de la fondurile de investiții Horizon Capital, TA Ventures și Flyer One Ventures. Pentru dezvoltarea în continuare și expansiunea pe noi piețe, CEO-ul Liki24 precizează că se lucrează intens la atragerea de noi investiții de la fonduri cu experiență din Europa de Vest.

Țări precum Spania, Franța, Portugalia sau Germania sunt pe radarul companiei în strategia de extindere internațională.

„În 2024, plănuim să atragem investiții de la 5 la 10 milioane de dolari. Noile fonduri vor fi folosite pentru lansarea pe noi piețe, dezvoltarea și extinderea echipei și dezvoltarea produsului nostru tehnologic pentru a include noi servicii esențiale”, adaugă CEO-ul Liki24 pentru wall-street.ro.

Sursa foto: Liki24