15 Februarie 2024

Românii și cititul: Librăria online Libris anunță o cifră de afaceri de 80 de milioane de lei, creștere de 20%



Librăria online Libris a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 80 milioane lei, în creștere cu 20% față de 2022. Dinamica pozitivă a fost susținută și de creșterea interesului cititorilor pentru cărțile în limba engleză (+30%), unde Libris a diversificat oferta ajungând la peste 780.000 volume, precum și de intensificarea eforturilor companiei de a îmbunătăți permanent experiența de navigare pe site. Dezvoltarea interacțiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente și experiențe culturale variate, atât offline, cât și online, precum și investițiile în tehnologie care să susțină o experiență superioară pe site au fost motoarele creșterii anul trecut.

În 2023, Libris.ro a vândut peste 2,5 milioane de produse, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel național de 125 lei. “Cărțile pentru copii” domină topul categoriilor, la nivelul tuturor județelor, urmate de Beletristică. Interesul pentru cărți în limba engleză se menține crescut și a înregistrat în 2023 o creștere cu 30%.

Ne pregătim de ecomTEAM Fashion, evenimentul de business dedicat industriei de Fashion din România. Hai alături de noi pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI.

Investițiile făcute în ultimii ani, atât în depozitul de carte de la Brașov, cu o suprafață totală de 5.000 de metri pătrați, care asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, cât și bugetele de investiții alocate de Libris în experiența cititorilor - de la livrare mai rapidă și un stoc mai extins, până la recomandări personalizate susținute de AI sau interacțiuni culturale în cadrul evenimentelor online sau offline - au dus la creșterea cu 20% a afacerilor într-un context socio-economic care nu încurajează consumul de carte. Astfel, cifra de afaceri a Libris a depășit anul trecut 80 milioane de lei.

Strategie de creștere: rafinarea experienței de lectură

În contextul în care alocăm tot mai mult timp rețelelor de socializare, dar și consumului de conținut video online, Libris propune cartea ca alternativă de petrecere a timpului, de documentare, informare etc, și pune accentul pe rafinarea experienței pe site și diversificarea ofertei cu volume actuale, disponibile extrem de rapid.

Investițiile în tehnologie permit Libris să ofere vizitatorilor recomandări personalizate de lectură și un motor de căutare dezvoltat special pentru carte. De asemenea, funcționalitatea Răsfoiește, disponibilă pentru mai mult de 90% dintre titlurile în limba română de pe Libris.ro, permite vizitatorilor să citească și câteva pagini din fiecare volum, exact cum ar face într-o librărie fizică.

Această opțiune este utilizată de 70% dintre vizitatori înainte de a pune o carte în coșul de cumpărături.

Toate aceste funcționalități susțin experiența de achiziție și ușurința descoperirii volumelor preferate de cititor, precum și nevoia de a se bucura de cărțile alese într-un timp foarte scurt. Astfel, clienții Libris revin periodic pe site în căutarea unor noi titluri, iar 55 % din comenzile plasate sunt de la clienți recurenți.



Citeste si