PayU GPO România, unul dintre principalii jucători pe zona de plăți online, estimează că valoarea pieței de e-Commerce (produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024. Creșterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la ~16% față de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.
Ne pregătim de ecomTEAM Fashion, evenimentul de business dedicat industriei de Fashion din România. Hai alături de noi pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI.
Potrivit previziunilor PayU, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul din pilonii importanți în ceea ce privește creșterea veniturilor pentru comercianții din online. Deși plata cu cardul - și în special plățile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay și alte portofele digitale) – își vor menține creșterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranță la folosirea în e-Commerce a opțiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments.
Totodată, opțiunile de plată în rate, de tipul BNPL și Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reținerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple și facile atât ca metode de plată, cât și ca gestionare a resurselor financiare.
“Le recomandăm comercianților să aibă un proces de check-out cât mai simplu, termeni și condiții cât mai clare privind livrarea, returul, rambursarea și metodele de plată listate pe prima pagină. Evident, ar trebui să ofere metode de plată care să-i ajute la creșterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat în prealabil și plata în rate, deoarece aceasta din urmă poate genera venituri cu până la 30% mai mari și are o valoare medie de 3 ori mai mare decât plata realizată integral”, a subliniat Country Managerul PayU GPO România.
Retrospectiva anului 2023 în e-Commerce-ul local
Anul trecut , piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care ~65% au reprezentat produsele / bunurile și ~35% serviciile.
În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.
România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27.8 miliarde USD în 2023) și Cehia (13 miliarde USD în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde USD. Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%. Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat.
In lipsa unui acord scris din partea InternetCorp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului PayU GPO: Comerțul online din România ar putea ajunge la o valoare de 11,5 miliarde de euro în 2024.