Compania românească Innobyte, cumpărată de către Life is Hard în 2021, ajunge în 2024 la cel de-al 18-lea an de activitate, perioadă în care a lucrat cu companii medii și mari în peste 300 de proiecte. Principalii piloni de creștere în 2023, pe care Innobyte se va baza și în 2024, au fost optimizarea proceselor, dezvoltarea echipei, maximizarea businessului cu clienții existenți, dar și parteneriatele noi.

Ne pregătim de ecomTEAM Fashion, evenimentul de business dedicat industriei de Fashion din România. Hai alături de noi pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI.

Portofoliul de clienți Innobyte a fost extins în 2023 cu 15% și cuprinde nume precum Auchan, BAT, Noriel, Flanco, Spring Farma, Metatools, Infinity, Adeona Camps, Total Fishing sau European Space Agency. Cătălin Șomfălean, CEO Innobyte, și Cătălin Bordei, managing partner al business-ului, au precizat că se vor concentra anul acesta și pe atragerea de proiecte din Europa de Vest, adăugând că o medie a perioadei de colaborare cu clienții de-a lungul timpului a fost de 5 ani.

De asmenea, cosnideră că una dintre verticalele, mai puțin familiarizate cu e-commerce-ul până acum, care se va dezvolta din ce în ce mai bine în România este verticala pharma. La nivelul întregii îndustrii, pe baza auditurilor realizate în 2023, cele mai frecvente provocări cu care s-au confruntat platformele de e-commerce sunt reprezentate de imposibilitatea de scalare a infrastructurii, dar și partea de securitate.

În prezent, echipa Innobyte numără peste 40 de specialiști eCommerce, cu un nivel ridicat de expertiză. Compania caută în continuare developeri cu experiență în tehnologii precum Magento 2, Node.Js, React.JS si DevOps.

Anul trecut, piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care ~65% au reprezentat produsele / bunurile și ~35% serviciile.

În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.

România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27.8 miliarde USD în 2023) și Cehia (13 miliarde USD în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde USD. Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%. Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat.

Sursa foto: Innobyte