Rețeaua Magic Salon este un lanț de saloane de înfrumusețare din București care s-a lansat în anul 2007. În prezent există un număr de 20 de locații în București și Ilfov, însă, conform fondatorului, mai este nevoie de încă 15 locații doar în București. La momentul de față, o singură locație funcționează în sistem de franciză, însă antreprenorul dorește să dezvolte această latură și se gândește să ducă afacerea și în afara Bucureștiului.

Dragoș Muller, directorul Magic Salon, a spus că cel mai important pas pe care trebuie să îl faci înainte să investești în acest tip de franciză acela spre oglindă, ca să-ți dai seama ce fel de antreprenor ești.

„Cel mai important pas nu e cel pe care îl faci spre noi, ci spre oglindă. Acolo trebuie să mergi și să definești ce fel de antreprenor ești. Dacă ești un antreprenor pur sânge și vrei să-ți pui propria ta ștampilă pe business-ul pe care urmează să-l faci, o franciză nu este pentru tine. Când alegi să iei o franciză poți schimba lucrurile doar în aria vitezei, nu și a direcției”, a declarat antreprenorul.

Citiți și: Director Magic Salon: Îngrijirea nu e un moft, este igienă. Nu e ca și cum te-ai duce la restaurant când ai mâncare acasă.

Sursă imagine: Magic Salon

Franciza Magic Salon: Cât te costă să devii proprietarul unui magazin

Costurile pentru înființarea unui salon prevăd o taxă pentru amenajarea și dotarea spațiului. Prețul se calculează în funcție de câți mp are salonul și este de aproximativ 1.000 de euro pe mp. Suprafața necesară este de minim 70-80 mp și poate să ajungă la 200 mp. În această sumă sunt incluse costurile pentru dotarea salonului cu tot ce înseamnă aparatură necesară pentru desfășurarea serviciilor de înfrumusețate.

Pe lângă costurile de înființare, se plătește o redevență lunară reprezentând 7% din încasările salonului și o contribuție la bugetul de marketing de 3% din cifra de afaceri lunară.

Rețeaua Magic Salon se poate clasifica pe 3 niveluri în funcție de profitabilitatea lor. Cele considerate a fi nivelul 1 de profitabilitate își „scot investiția într-un timp record”, conform antreprenorului, aceasta fiind amortizată într-o perioadă de până la 18 luni. Pentru saloanele încadrate pe nivelul 2 de profitabilitate investiția se amortizează între 2 și 4 ani, iar cele din nivelul trei au o revenire mai lentă. Cu toate acestea, Dragoș Muller menționează că nivelul de profitabilitate al saloanelor se poate schimba, iar cele care a fost cândva încadrate la nivelul 3 de profitabilitate, pot urca pe primul nivel.

Citiți și: Franciza Sophia Home Decoration: Business-ul românesc care a ajuns până în Miami.

De ce ai nevoie pentru a deschide o franciză Magic Salon

Pașii pentru a deschide o franciză Magic Salon încep cu contactarea francizorului și discuția cu acesta pentru a vedea dacă există o compatibilitatea. După ce ai bătut palma cu administratorul Magic Salon, următorii pași sunt înființarea unei firme, semnarea contractului cu francizorul și găsirea unei locații.

Cel care vrea să deschidă o franciză Magic Salon trebuie să se ocupe de găsirea locației. Sunt vizate zonele aflate pe arterele principale cu trafic pietonal intens. Fondatorul Salonului a spui că dacă la început făcea un studiu de fezabilitate legat de poziționarea saloanelor, acum filosofia folosită este: „dacă nu suntem acolo, trebuie să fim și acolo”.

Pentru a menține aceeași calitate în toate saloanele, angajarea personalului și oferirea unui training specializat este oferită de francizor.

Cel mai greu este să găsești personal. Există o lipsă pe piață fiindcă tot mai multe persoane care lucrează în saloanele de înfrumusețare migrează spre o muncă independentă. Aceștia preferă să închirieze un scaun într-un salon și să-și stabilească singuri programul”, a menționat antreprenorul.

Sursă imagine: Magic Salon

Sursa foto: Magic Salon

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri