Vă propun, însă, să ne schimbăm puțin perspectiva și să pornim în articolul de față de la următoarea axiomă: astăzi, nu mai există B2C sau B2B, există doar H2H - human to human. A înțelege faptul că în spatele lui business din B2B sunt tot oameni ne oferă un avantaj în a creiona strategia de comunicare. Apoi, trebuie să ținem cont de 3 lucruri esențiale pentru a obține rezultatele dorite. Haideți să le luăm pe rând:

Totul pornește de la audiență

Chiar dacă, față de o audiență B2C, audiența B2B este, în general, mai restrânsă ca număr, cunoașterea ei și a trăsăturilor definitorii este la fel de importantă. Publicul țintă în comunicarea B2B este grupul specific de potențiali clienți, definit de trăsăturile lor demografice unice și de comportamentele de cumpărare, ale căror pain points pot fi rezolvate de produsele sau serviciile pe care le promovați. Așadar, orice strategie de comunicare B2B începe prin definirea cât mai în detaliu a audienței.

Comunică mai mult și mai bine

Dacă am parafraza celebrul dicton de afaceri time is money, am spune că informația înseamnă bani. Mediul de business are un ritm propriu, de aceea cantitatea și calitatea informațiilor transmise contează deopotrivă. Să așteptați să comunicați anumite informații vă poate costa potențiali clienți. Una dintre statisticile de marketing după care ne ghidăm, este că, în medie, sunt necesare între 6-7 interacțiuni pentru a converti un lead B2B. Frecvența înseamnă cadență și este cea mai sigură cale de a stabili o relație de încredere. De la campanii de newslettere, la materiale de download, Linkedin ads, tutoriale video sau webinarii, nu trebuie omis niciun canal de comunicare care vă poate întregi mesajul.

Alege materialele potrivite

Social proof este unul dintre cele mai puternice instrumente în marketing, dar în comunicarea B2B, social proof ia o formă diferită, ținând cont de faptul că, o poveste cu doar câteva paragrafe s-ar putea să nu fie suficientă pentru a convinge audiența targetată. Ce alegem în acest caz? Studiile de caz, ebook-urile și white papers. Putem privi studiile de caz ca testimoniale mai elaborate, materiale care, spre deosebire însă de testimoniale, ne permit să includem o multitudine de date și descrieri despre produsele sau serviciile promovate. În aces caz, lungimea acestor materiale este a blessing in disguise, ajutând la segmentarea audienței targetate: un lead care downloadează și citește un studiu de caz este un lead de calitate.

Cum răspundem la întrebarea cu care am deschis articolul? Nouă, echipei INTERACTIONS, nu ne este frică de comunicarea B2B. Iar pornind de la cei trei piloni despre care am vorbit anterior, haideți să dezvoltăm împreună o campanie de comunicare B2B autentică și eficientă pentru brandul dumneavoastră. Așteptăm doar un semn aici.

Agenția de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS și-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, mentenanță, dezvoltări tehnice și automatizare: 50% business autohton și 50% business extern.

În portofoliul de clienți INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, K Group, Queisser Pharma, Nordic Group sau Profi.

Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări.

Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ținem cuvântul dat, întotdeauna!"

Sursa foto: Interactions