Colectarea datelor relevante

Când ne gândim să realizăm o campanie de colectare a datelor, ce mecanică ne vine în minte? Cel mai adesea, utilizarea unui formular. Dar poate fi un formular relevant pentru toate tipurile de target și toate tipurile de date pe care le colectăm? Cât de lung poate fi un formular și cine și-ar dori să completeze un formular cu multe câmpuri?

La fel, chiar avem nevoie de un formular cu multe câmpuri? În multe cazuri, mai puțin poate însemna mai mult atunci când vorbim de colectarea datelor de la consumatori. Nu avem nevoie de informații pe care nu le vom utiliza sau care nu sunt relevante pentru activitatea brandului nostru.

De aceea este important să definim clar scopul colectării și să ne asigurăm că datele obținute sunt esențiale pentru a ne îndeplini obiectivele comerciale. Astfel, minimizăm riscul colectării excesive și întărim încrederea clienților în brandul nostru. O altă mecanică extrem de populară de colectare a datelor este quiz-ul. Dar și aceasta se poate dovedi insuficientă. De exemplu, întrebarea câți copii aveți poate fi înlocuită de o mecanică tip joc. Dacă, de exemplu, consumatorii trebuie să aleagă produsele pe care le pun în coșul zilnic, iar unul dintre produsele alese sunt scutecele de unică folosință, aflăm nu doar dacă un consumator are copii, ci și ce vârstă au acei copii.

Cea mai eficientă metodă de colectare a datelor este dezvoltarea unei mecanici de campanie adecvate scopurilor și tipurilor de consumatori pe care îi are fiecare brand. Atât eu, cât și echipa INTERACTIONS, avem o largă experiență în punerea în practică a campaniilor de colectare a datelor. Cele peste 400 de campanii realizate până în prezent ne înarmează cu cifre și insight-uri pentru campaniile viitoare.

Colectarea datelor în timp real

Să ne imaginăm că sunteți directorul de vânzări al unei companii care comercializează produse conservate din fructe și legume: gemuri, compoturi, diverse tipuri de zacuscă. Ați pornit local, și acum vă pregătiți pentru prima campanie la nivel național. Campania a început deja de aproape două săptămâni și observați o discrepanță mare între regiunile țării: județele din estul țării performează slab. Pur și simplu nu colectați date din zona Moldovei, spre deosebire de alte regiuni.

După câteva investigații, aflați că a existat o problemă cu expunerea campaniei la raft. Practic, consumatorii din acea zonă nu au fost informați de campanie și lipsesc o serie de materiale din magazine. Remediați problema și vedeți că nivelul datelor colectate din zona Moldovei începe să crească. Cum ați putut realiza acest lucru? Având acces în timp real la datele colectate. Așadar, atunci când vorbim de date, contează nu doar calitatea și cantitatea datelor, dar și felul în care avem acces la ele.

Pentru a avea acces în timp real la datele colectate în timpul campaniei, PROMOTIFUL este instrumentul potrivit. Promotiful este platforma SaaS de automatizare creată de INTERACTIONS cu ajutorul căreia puteți dezvolta uşor şi rapid un website de promoţie, fără intervenţia unei echipe de programare. Platforma se adresează organizatorilor de promoții, fie că vin din agenții sau fac parte din departamente de marketing sau vânzări, şi pune la dispoziţie o gamă largă de mecanici, toate uşor de setat. Rezultatul este o pagină pentru o campanie promoțională completă și perfect funcțională creată în doar câteva ore, cu doar o fracțiune din bugetul destinat unei campanii promoționale (aproximativ 10%). PROMOTIFUL vă ajută, de asemenea, să colectați date respectând toate prevederile GDPR și să aveți acces în timp real la datele colectate.

Securitatea și utilizarea ulterioară a bazelor de date

Scopul principal al GDPR este de a proteja drepturile și libertățile cetățenilor europeni în ceea ce privește prelucrarea datelor personale și de a consolida securitatea datelor în cadrul Uniunii Europene. Practic, GDPR definește reguli stricte privind modul în care firmele pot colecta, prelucra, stoca și utiliza datele personale ale cetățenilor europeni. Un brand de încredere respectă prevederile GDPR - este o formă de respect pentru clienții săi.

Dacă am vorbit despre colectarea datelor într-un mod care să respecte prevederile GDPR, cum păstrăm apoi, datele, în aceleași condiții și cum comunicăm ulterior cu baza de date? Pentru a răspunde la aceste întrebări, trebuie să vorbim despre IMPACTFUL. Dezvoltat de INTERACTIONS, IMPACTFUL este un program de consumer dialogue în 365 de zile creat pentru a adresa problemele specifice pe care le-am menționat anterior: oferirea unui tool care să ajute brandurile să comunice constant cu baza lor de date și, în același timp, o soluție de stocare a acesteia GDPR conformă și care să minimizeze impactul eliminării 3rd party cookies de către Google.

Cu IMPACTFUL dezvoltăm o strategie de conținut de 365 de zile și un plan de comunicare pe care îl livrăm conform bazei de date. Fiecare consumator primește, nici mai mult, nici mai puțin, de un mesaj pe lună. Este foarte important să menționăm faptul că raportăm lunar statusul bazei de date - consimțământul și activitatea utilizatorilor alături de raportarea calitativă bazată pe răspunsurile și acțiunile consumatorilor.

Așa cum ați văzut, avem nu doar experiența și insight-urile, dar și tool-urile necesare pentru a colecta date sigur și eficient. În plus, adăugăm întotdeauna o doză de creativitate, care să impulsioneze consumatorii să participe cu interes în campanie. Haideți să discutăm aplicat despre o campanie de colectare de date pentru brandul dumneavoastră. Ne găsiți aici.