Astfel, daca un produs din magazinul online nu se mai afla in stoc, dar se gaseste intr-un magazin din apropiere, clientii pot sa il comande din locatia respectiva si sa il primeasca direct acasa. Acest nou sistem permite companiei sa aiba un control mai bun asupra stocului. Noul sistem ar urma sa fie lansat pana la finalul anului in aproximativ 2.000 de magazine Zara din lume.

Presiunea constanta pentru articole noi, determinata de retaileri online precum Asos sau Zalando, care isi reinnoiesc saptamanal oferta de produse, inseamna ca retailerii brick-and-mortar sunt nevoiti sa tina pasul sau sa iasa din trend. In ambele cazuri, acestia sunt nevoiti sa faca fata unei alte provocari: stocul.

Retailerul suedez H&M este un bun exemplu in acest sens; compania are un stoc nevandut de aproximativ 4 miliarde de dolari, care sunt fie produse noi in drum spre raft, fie articole care ajung la promotii.

Combinand stocul din magazinele fizice cu cel din magazinele online, Zara este capabila sa satisfaca cererea cu oferta pe ambele platforme in acelasi timp si nu risca sa ramana cu multe produse nevandute in niciuna dintre locatii, offline sau online.

In acest fel Zara nu doar ca isi serveste clientii mult mai repede si isi gestioneaza mai bine stocul de produse, dar se pozitioneaza mai bine in lupta din ecommerce cu gigantii online precum Asos si Zalando. Folosindu-si magazine fizice ca hub-uri logistice, devin mai relevanti pentru clientii online.

CEO-ul Zara, Pablo Isla, sustine ca integrarea completa a camerelor de depozitare in magazine este un punct strategic foarte important pentru compania mama Inditex. Supraincarcarea cu produse in magazinele fizice este o problema mare in industria de fashion, asa cum a demonstrat H&M cand a raportat o scadere grava a profitului din cauza cantitatilor mari de produse nevandute anul trecut.

Zara face parte din grupul spaniol Inditex, care detine 8 branduri si este cel mai mare retailer de fashion din lume. La nivel global, Inditex numara peste 7.300 de magazine in 94 de piete. Anul trecut, Zara a vandut pe plan local articole fashion de peste 174 milioane euro (795,9 milioane lei), in crestere fata de anul anterior, de la 152 milioane euro (686 milioane lei).

Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime