Montarea unor lockere de unde clientii eMAG isi pot ridica produsele este una dintre mutarile pe care cel mai mare retailer online din Romania o va face in perioada urmatoare, planuind sa ajunga la 1.000 astfel de automate de livrare la nivelul intregii tari.

“ De la 1 noiembrie vom avea 40 de automate de livrare plasate in puncte cheie din Bucuresti, numarul acestora urmand sa ajunga la 100 pana la finalul anului. Vor fi echipate cu camere de supraveghere, iar deblocarea se va face prin scanarea unui cod QR. In prima faza, vor putea fi folosite doar de clientii care au platit online pentru produse, ca mai apoi sa introducem si accesul celor care vor sa plateasca cu cardul la automatele de livrare. Le vom extinde si la nivel national, vrem sa ajungem la 1.000 de automate in toata tara ”, a precizat Iulian Stanciu in cadrul conferintei retailArena.

Noi showroom-uri deschise in malluri

Pentru a ajunge mai aproape de clienti si a-i convinge sa cumpere online, eMAG va deschide in perioada urmatoare noi showroom-uri in mallurile din Bucuresti, fiind motivati de rezultatele inregistrate de cel inaugurat in luna septembrie in Baneasa Mall.

“Vom deschide 2 showroom-uri noi in mallurile din Bucuresti in perioada urmatoare, deoarece cel din Baneasa Mall a fost un experiment reusit. Ne-am dus in offline, unde clientii aveau deja <<drumul batatorit>> si ne-am dat seama ca acestia stiau de eMAG, aveau incredere, dar nu voiau sa cumpere online. Clientii noi care incep sa cumpere din showroom, dupa a 10-a achizitie 80% dintre ei incep sa faca cumparaturile online. De fapt, aceste showroom-uri sunt o modalitate de a-i convinge sa cumpere online”, concluzioneaza Iulian Stanciu, CEO eMAG

De asemenea, CEO-ul eMAG a mai precizat ca la nivelul showroom-urilor vor fi ntroduse mai multe automate de plata ce au ca scop inlocuirea casieriilor. Din totalul comenzilor online, 20% dintre ele sunt cu livrarea in showroom, in timp ce 15% sunt prin intermediul oficiilor postale.

Solutii pentru stimularea platilor online

Tot in zona de plati, de data aceasta cea online, retailerul lucreaza la o solutie numita eMAG Pay, despre care Iulian Stanciu precizeaza ca va duce la o conversie mai buna.

“Vom lansa eMAG Pay, o modalitate de plata online prin care clientii nostri vor putea plati comenzi plasate la alti comercianti folosind cardurile bancare si adresele de livrare incarcate in contul eMAG. Astfel, finalizarea cumparaturilor va fi mai simpla iar comerciantilor care o vor integra le va aduce o conversie mai buna”, este de parere Stanciu.

O alta modalitate prin care eMAG isi propune sa stimuleze platile online este introducerea incepand cu 2019 a unui sistem care ii va trimite clientului un link de plata atunci cand produsul se afla in apropierea lui, fie la showroom, curier sau la oficiul postal. In momentul de fata, 30% dintre plati sunt realizate cu cardul pentru produsele cumparate de pe eMAG, conform precizarilor facute de reprezentantul retailerului.

Cifre eMAG: Care este traficul venit de pe mobile si la cate magazine a ajuns in Marketplace

Numarul clientilor eMAG care viziteaza platforma de e-commerce de pe dispozitive mobile este in crestere de la trimestru la trimestru, CEO-ul companiei estimand un procent de 74% pentru finalul acestui an.

“Crestem in continuare in ceea ce priveste traficul de pe dispozitive mobile. La finalul trimestrului 3 am ajuns la 72%, iar estimarea pentru ultimul trimestru al acestui an este de 74%", precizeaza Stanciu.

In ceea ce priveste numarul clientilor noi, reprezentantul eMAG precizeaza ca acesta este undeva la aproximativ 300.000 pe trimestru, cu 35% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, varful urmand a fi atins in trimestrul 4 cu ocazia organizarii evenimentului Black Friday.

Marketplace-ul eMAG: peste 3 milioane de produse si aproximativ 1000 de selleri noi integrati pe luna

eMAG a ajuns la peste 3 milioane de produse listate de sellerii prezenti pe Marketplace, selleri al caror numar depasea la finalul lunii septembrie 12.700, ritmul de crestere fiind de 800-1000 lunar, conform precizarilor facute de CEO-ul eMAG. De asemenea, retailerul a lansat si o platforma de instruire video a magazinelor inregistrate pe Marketplace, unde pana la finalul anului 2019 spera sa incarce aproximativ 100 de video-uri prin care sa ii indrume pe acestia cum sa isi creasca sansele de a vinde online.

Tot pe partea de Marketplace, CEO-ul eMAG a anuntat ca incepand cu luna ianuarie retailerul online se va ocupa de pregatirea si livrarea comenzilor pentru sellerii de pe platforma.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing