La începutul anului Kaufland anunța investiții de circa 300 de milioane de euro în România, în mod special în achiziția de terenuri și extinderea rețelei de magazine. În cadrul unei conferințe de presă, Marco Hößl, Director General Kaufland România, a declarat că pandemia de coronavirus nu a schimbat planurile de investiții ale retailerului, duble față de 2019, când bugetul de investiții a fost de 142 de milioane de euro.

Pentru anul financiar existent, martie 2020 - februarie 2021, planul include 13 magazine noi Kaufland, dintre care 4 au fost deja deschise, cel mai recent fiind cel din zona Pallady. Alte 9 magazine Kaufland vor fi deschise până la finalul anului financiar, februarie 2021.

Kaufland vrea să ajungă la o rețea de 160 de magazine până în 2024.

În anul financiar 2019, Kaufland a bifat vânzări de 11,87 miliarde lei, în creștere cu 9% față de anul anterior.

Contribuția Kaufland în 2019

Anul trecut, Kaufland a generat valoarea adăugată directă în România de aproximativ 461,7 milioane de euro, a oferit 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă și a susținut aproape 48.000 de locuri de muncă în economia românească prin activitatea, investițiile și salariile oferite. Impactul e cu atât mai puternic cu cât Kaufland România creează parteneriate și pe termen lung cu producători locali: 85% din produsele de la raft sunt provenite de la furnizori români, iar din fiecare leu cheltuit la casă, 66% merg direct către afaceri românești.

Mai mult, activitatea de CSR a Kaufland România a mers și mai departe prin investiții semnificative de peste 40 milioane de lei - în perioada ianuarie 2019 până în martie 2020 - în programe de educație, sănătate, sport, cultură și de protecție a mediului. Compania și-a maximizat eforturile de implicare și, alături de mai multe ONG-uri din țară, a derulat de-a lungul anului trecut 136 de proiecte cu o valoare totală de 7,7 milioane de euro care au venit în sprijinul a 82 de organizații cu peste 2,4 milioane de beneficiari.

Suntem în România din 2005 și cu siguranță putem spune că am construit o comunitate prin fiecare plus pe care l-am adus anual. Ne-am creat o echipă mare care joacă un rol semnificativ în succesul Kaufland, formată nu doar din angajații noștri ci și din parteneri locali, din toate părțile țării, care ne ajută să oferim produse întotdeauna proaspete și de cea mai înaltă calitate. În plus, am construit proiecte de impact alături de organizații conduse de aceeași dorință ca si noi: de a face lucrurile să funcționeze și mai bine. Vom continua să investim în România și să ne consolidăm poziția de lider. Viziunea noastră este de a avea 160 de magazine până în 2024. ”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România.

La nivel de angajați și salarii, salariul net minim Kaufland este cu 60% peste salariul net minim oferit la nivel național. În fiecare an, compania crește venitul minim în companie, în prezent ajungând la 3.650 lei brut, la care se adaugă și tichetele de masă, sumă ce poate crește în funcție de specificul socio-economic al fiecărei regiuni din țară.

În anul calendaristic, Kaufland a plătit taxe și impozite de peste 615 milioane lei.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 132 de magazine în România.