Gradul de digitalizare a crescut semnificativ în multe industrii, iar e-commerce-ul s-a bucurat de atenție și din partea retailerilor care turau în trecut motoarele doar pe offline. Cu toate acestea, unii retaileri încă au deficiențe în ceea ce privește implementarea unor tehnologii care să-i ajute să înțeleagă clientul mai bine, indiferent de canalul de vânzare pe care acesta îl alege. Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager, EMEA SVP, VTEX a vorbit în cadrul retailArena despre modul în care retailerii trebuie să privească investițiile în tehnologie.

„Foarte mulți retaileri compară investițiile în schimbarea rafturilor din magazine cu investițiile în tehnologie. Este gresit, trebuie să compari mere cu mere, să compari cu avantajele pe care le aduce implementarea tehnologiei”, adaugă Cristi Movilă.

El menționează faptul că retailerii nu se uită la costul de oportunitate pierdută, un trend care nu are loc doar în România, ci este întâlnit și în regiune.

”Am o platformă care îmi oferă funcționalitățile necesare, să o implementez e un cost, pe care-l văd ca pe o investiție. Dacă nu am implementat, cine evaluează oportunitatea pierdută? Cine evaluează faptul că nu ofer această funcționalitate?”, adaugă Cristi Movilă, punctând faptul că această abordare de a nu pune accent pe tehnologie îi pune pe retaileri în situația în care se pot trezi cu alți jucători care vin de pe piețe dezvoltate și care le oferă funcționalitățile respective consumatorilor și reușesc să se diferențieze de competiție.

El punctează faptul că retailerii trebuie să înțeleagă importanța pe care o are înțelegerea comportamentului pe care îl are clientul ce îi trece pragul, atât cel offline, cât și cel online.

”Nu e greu din punct de vedere al tehnologiei pe care ar trebui să o implementeze, dar e un proiect în sine, toată compania trebuie să se schimbe, trebuie schimbări în ceea ce privește cultura organizațională. Sunt în domeniu din 2007 și mi-am dat seama că din multe puncte de vedere, suntem tot acolo, pentru că avem tehnologia necesară, foarte multe exemple de succes, nu trebuie să reinventăm roata, însă în continuare mulți retaileri se uită separat la canalul de vânzare online și cel offline, considerând că partea de online este o linie de business complet independentă”, adaugă Cristi Movilă.

VTEX este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț. VTEX accelerează creșterea afacerilor clienților săi cu o soluție completă de Comerț, Marketplace și OMS.

Evenimentul Retail Arena este organizat de wall-street.ro și Retail.ro, VTEX fiind Main Partner, iar FAN Courier, Online Commerce Day Partner. La categoria Gold Partners intră Cargus, P3 Logistics Parks, Carrefour, Oney, Sameday, iar la Silver Partners îi găsim pe Motorola, Raiffeisen Bank, DWF, Mastercard, GUN Media, Ortec, RTB House, CustomSoft, BaseLinker, Emag, AFI Europe, VIVO!, Environ, Answear, TBI Bank, OLX Business, Offerista, Altex, dar și dm drogerie markt, Httpool și Jidvei. La categoria Sponsor îi avem pe Optimized, MTH Digital, Innoship.

Sursa foto: Udrescu Ovidiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri