Cercetarea s-a desfăşurat online în luna august pe un eșantion de 1.015 de respondenți, cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. Studiul a fost realizat în colaborare cu Stefanini Group, BIC, Asociația CIPRA, Kaufland România, PRO TV și Volkswagen România.

Aproximativ 77% dintre respondenți consideră că grija față de angajați, prin prioritizarea acestora și promovarea diversității și a incluziunii, este cel mai important principiu în munca companiilor prezente în comunitate, în timp ce pe locul al doilea se află sustenabilitatea digitală, clădirile verzi și implicarea în comunitate (74%). Pe ultimul loc se află măsurile de educație și creștere a conștientizării în rândul angajaților și a publicului (73%) și politica de zero emisii, care presupune tehnologii prietenoase cu mediul și un lanț de aprovizionare cu practici etice și sustenabile (72%).

Românii consideră că nu sunt luate suficiente măsuri pentru aceste principii

Majoritatea respondenților sunt de acord că nu sunt luate suficiente măsuri pentru niciunul dintre aceste principii, considerând că sustenabilitatea în domeniul digital este principiul unde sunt luate cele mai multe măsuri (15%), iar cele mai puține măsuri sunt luate când vine vorba de grija față de angajați, măsuri de educație și implicarea în comunitate (13%).

Sustenabilitatea digitală, care presupune securitatea datelor și politici de confidențialitate, este un principiu important în special pentru familiile moderne (76%) și oamenii necăsătoriți (76%), în timp ce Generația Z și familiile tradiționale acordă cea mai puțină importanță acestui principiu (72%). Cu toate acestea, familiile tradiționale (19%) și Generația Z (18%) consideră că în acest domeniu sunt luate cele mai multe măsuri de implicare din partea companiilor.

Când vine vorba de percepțiile legate de responsabilitatea socială a companiilor și implicarea acestora în sustenabilitate, probleme sociale și ecologice, consumatorii sunt ambivalenți.

67% dintre respondenți spun că au o opinie mai bună despre companiile care fac cunoscut modul în care se implică în societate

Pe de o parte, există o percepție pozitivă asupra companiilor care aderă la principii de sustenabilitate: 67% dintre respondenți spun că au o opinie mai bună despre companiile care comunică modurile în care le pasă de probleme sociale și de mediu, 65% ar recomanda o companie percepută ca fiind implicată în aceste probleme, iar 62% dintre consumatori simt că beneficiază direct atunci când o companie este preocupată de sustenabilitate. Doar 43% dintre respondenți (cel mai mic scor al atitudinilor evaluate) consideră că responsabilitatea socială corporativă primește prea multă atenție.

Cele mai puțin relevante sunt soluțiile tehnologice de conservare a biodiversității (72%), utilizarea tehnologiilor în acțiuni cu un impact direct asupra calității vieții (68%) și soluții de transport electrice (64%).

Familiile moderne și persoanele în vârstă acordă cea mai mare importanță tehnologiilor inovatoare, în timp ce la polul opus se află Generația Z.

Sursa foto: Unsplash