Conform comunicatului transmis bursei, finalizarea tranzacției este estimată să aibă loc în primul trimestru al anului 2024, după îndeplinirea anumitor condiții, inclusiv autorizarea de către Consiliul Concurenței și de către Comisia pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe.

Căutăm cele mai bune soluții pentru reducerea emisiilor, iar biocombustibilii reprezintă o oportunitate pentru decarbonizarea transportului. Unul dintre obiectivele strategiei noastre pentru 2030 este ca biocombustibilii să reprezinte peste 15% din producția totală de combustibili. Prin această tranzacție, facem un prim pas pentru a ne asigura accesul la materia primă necesară producerii biocombustibililor și deschidem perspectiva integrării economiei circulare în activitățile noastre de bază.

Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing

Înființată în urmă cu 12 ani, „Respiră Verde” colectează până la 10.000 de tone de ulei comestibil uzat pe an de la agenți economici din domenii precum industria ospitalității (hoteluri, restaurante) și retail. Societatea are o flotă proprie de transport și două depozite principale, în Bihor și Ialomița. Aceasta vizează intrarea pe alte piețe europene în viitorul apropiat. Potrivit datelor ministerului Finanțelor, firma, cu aproximativ 50 de salariați în 2022, a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 67.243.553 de lei și un profit de 14.394.725 lei.

Rafonăria Petrobrazi ar putea produce combustibil pentru avioane din ulei de la prăjit

Uleiul alimentar uzat este una dintre principalele materii prime regenerabile pentru a produce combustibil de aviație sustenabil (SAF) și biodiesel (ulei vegetal hidrotratat - HVO1). Recent, Christina Verchere, CEO-ul OMV Petrom, vorbea despre planurile companiei privind producția de combustibil sustenabil pentru aviație.

În 2022, Petrobrazi, rafinărie deținută de OMV Petrom, a devenit prima rafinărie certificată ISCC2 din țară care poate produce SAF și HVO prin co-procesarea materiilor prime de natură biologică. OMV Petrom are în vedere extinderea capacităților de producție pentru a realiza combustibili sustenabili obținuți dintr-o gamă variată de materii prime reziduale, cum este uleiul alimentar uzat.

FOTO: OMV Petrom

Avioanele WizzAir și Ryanair ar putea zbura cu uleiul tău vechi

În vara anului trecut, Petrobrazi a făcut primele teste privind producția de SAF - folosind însă ulei de rapiță, nu ulei vechi de la prăjit. OMV Petrom anunța atunci o producție de 450.000 de tone de biocombustibil (SAF și HVO) la orizontul anului 2030 și estima că SAF-ul produs la rafinăria din Ploiești pentru zborurile comerciale va contribui la reducerea cu aproximativ 70% a emisiilor de CO2 față de combustibilul convențional.

Dintre companiile care zboară la noi, Wizz Air folosește deja de ceva timp pentru avioanele sale combustibil din ulei de la prăjit și untură veche. Linia aeriană maghiară are un parteneriat cu Neste, o companie finlandeză care este în clipa de față care este lider mondial în producția de SAF. Dar atât Wizz Air, cât și Ryanair, au semnat acorduri cu OMV până în 2030 pentru furnizarea de combustibil sustenabil, inclusiv pe aeroporturile din România, unde carburanții ar putea veni de la OMV Petrom.

Sursa foto: Pexels