In anuntul privind tranzactia, compania africana a declarat ca vizeaza achizitii strategice in sectorul pieselor de schimb, iar achizitionarea Rombat este in concordanta cu aceasta intentie strategica.

Metair considera ca directia viitoare a industriei auto sunt sistemele de reducere a consumului de carburant pentru motoarele diesel in combinatie cu tehnologia Start/Stop.

Potrivit estimarilor companiei, 53% din masinile noi produse in 2016 vor fi echipate cu tehnologia Start/Stop, fata de 8% in 2010. Cea mai mare piata pentru bateriile care suporta sistemul Start/Stop va fi Europa, cu o cerere de peste 35 milioane de baterii anual.

Metair detine subsidiara First National Battery (FNB) care are peste 20 de ani de experienta in baterii pentru tehnologia Start/Stop utilizate pentru lampile din industria miniera. FNB a furnizat asistenta Rombat in ultimii 3 ani.

Intentia Metair este de a castiga cota de piata in Europa cu marca Rombat care va furniza baterii cu tehnologia Start/Stop. Intrucat exista cerere pe piata europeana pentru o gama larga de baterii pentru camioane, stivuitoare si alte baterii pe care nu le produce Rombat, Metair vrea sa extinda portofoliul companiei romanesti.

Citeste si:

Metair este o companie holding pentru un grup de firme care produc si furnizeaza componente pentru autovehicule, baterii, radiatoare, aer conditionat, sisteme hidraulice, de incalzire, cabluri si faruri.

Din grup fac parte First National Battery (cel mai mare producator de baterii din Africa de Sud, cu peste 2,2 milioane de unitati produse anual), Lumotech, Hesto Harnesses, Smiths Manufacturing, Smiths Plastics, Supreme Spring and Ate, Tenneco Automotive Holdings, Unitrade si Valeo Systems South Africa.

Printre clientii Metair se numara Daimler Chrysler, General Motors, Nissan, Toyota, Volkswagen, BMW si MAN. Grupul Metair a inregistrat anul trecut venituri de 429,4 milioane de euro, in crestere cu 14,4% fata de 2010.

Rombat are sediul la Bistrita si detine doua centre logistice la Bucuresti si cate unul la Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea si Targoviste. Cei mai mari actionari ai Rombat au fost Trebela Limited, Dorel Goia si Ioan Repede, directorul general al companiei.

Din totalul productiei Rombat de anul trecut, de peste 2,6 milioane de baterii, 21% a fost destinata pietei OEM (Original Equipment Market, echiparea masinilor in fabrica), 20% pietei romanesti de AM (After Market, inlocuirea bateriei la masina) si 59% exportului pe piata AM.