Cel mai titrat salon auto european si-a deschis portile la sfarsitul saptamanii trecute. Chiar daca noutatile sunt destul de multe, niciun model lansat nu pare a fi starnit suficient de multa animatie in jurul sau, iar in Romania cu atat mai putin, tinand seama de importanta prezentarii primului concept-car Dacia, care a umbrit astfel orice alt eveniment auto.

Ca si in ceilalti ani, Geneva se remarca in primul rand prin concepte, tehnologie noua, incercari ale producatorilor de a atrage atentia asupra tendintelor in design. Masinile sport precum BMW, Porsche sau Mercedes au venit cu noi versiuni, cu motoare din ce in ce mai puternice, in timp ce japonezii sau, mai nou, coreenii demonstreaza ca sunt cel putin la fel de priceputi in dezvoltarea de vehicule ale viitorului precum erau acum 20 sau 30 de ani. Dintre premierele si lansarile din Elvetia am ales cateva modele premiante, gratioase coupé-uri, roadstere agresive sau masini cu propulsoare impresionante.

Ford Focus Coupé-Convertible

Unul dintre modelele ce ni s-au parut interesante si cu potential pentru piata romaneasca este versiunea coupé cabrio de la Ford Focus, cea care are la baza mai vechiul concept Vignale, prezentat la Paris acum aproape doi ani. Cabrioleta a fost dezvoltata impreuna cu Pininfarina si va fi prezenta pe piata incepand cu a doua jumatate a acestui an. Pavilionul retractabil este din otel si e format din doua parti ce se ascund in portbagaj. Motoarele anuntate sunt in numar de trei, doua pe benzina de 1.6 si 2.0, adica 100 CP, respectiv 145 CP, dar si un diesel de 2.0 litri TDCi, de 136 CP.

Mercedes AMG

Mercedes a adus la Geneva artileria grea de la AMG, divizia specializata in inalta performanta. Cel mai impresionant a fost SL65, o versiune de 612 CP, propulsata de un motor twinturbo V12. In acelasi timp, CLK63 adaposteste sub capota ceva mai blandul motor de 6,3 litri V8, special dezvoltat pentru brandul AMG. Puterea sa va fi de 481 de cai, convertibila fiind capabila sa accelereze in doar 4,6 secunde de la 0 la 100 km/h.

BMW Z4 M Coupé

Declarat oficial adversar al lui Carrera, noul Z4 M de la BMW se pare ca va fi mai rapid decat acesta, in timp ce pretul ar putea fi mai mic comparativ cu Boxter. Versiunea cu hardtop a roadsterului Z4 va dispune de 343 CP, oferiti de un motor „6 in linie“, de 3.2 litri, ajutat de o cutie manuala in 6 trepte, cu traditionala tractiune pe spate. Versiunea coupé este asteptata si ea, in paralel cu un alt motor, de 400 CP.

Rolls Royce 101EX oupé

Producatorul de masini de lux a adus in Elvetia un foarte interesant studiu ce tradeaza preocuparile firmei britanice pentru automobile ceva mai umane. Este vorba despre 101EX, un concept mult mai compact si dinamic decat versiunile atat de cunoscute. Mai mult, reprezentantii Rolls sustin ca este foarte posibil ca 101EX, un veritabil coupé de lux, sa devina chiar model de serie. Dincolo de opulenta specifica, 101EX are un motor de 6.75 litri, cu 12 cilindri in V.

Citeste si:

Honda Civic Type R

Japonezii continua sa uimeasca lumea, chiar daca noul Type R nu ar trebui sa fie decat o varianta dopata a modelului de serie Civic. Caracterizarile facute de cei prezenti la Geneva nu au contenit in a adauga la fiecare fraza cuvinte precum „racing“ ori „SF“. Designul depaseste deja granita atinsa de noul Civic, Type R fiind mai lat si mai scund, in timp ce motorul de 2.0 litri va produce 200 CP, o reala concurenta pentru Golf GTI sau Mégane RS.

Lamborghini LP 640

Italienii inregimentati in Grupul VW s-au gandit ca pot exista nemultumiti care considera ca puterea actualului Murcielago este modesta, astfel ca au prezentat ultima versiune, LP 640, cu un motor ce produce 640 CP si atinge 340 km/h. Nu stim la ce poate folosi o astfel de centrala atomica, dar modelul va fi disponibil pentru vanzare chiar la vara, la un pret de aproximativ 250.000 de euro.

Opel GT

Putini sunt cei care stiu ca modelul Opel GT a trait si a consumat benzina in urma cu mai bine de 40 de ani. Daca pe atunci era o masina sport ce nu-si gasise motorul potrivit, viitorul model prezentat in avanpremiera la Geneva se pare ca va avea mult mai multe atuuri. In primul rand, platforma preluata de la Pontiac Solstice, apoi motorul 2.0 turbo, ce va produce 260 CP, cu un rezultat de sub 6 secunde 0-100 km/h. Pretul estimat de oficialii Opel va fi in jurul a 30.000 de euro.

Porsche 911 Turbo

Cei cu simtul umorului sustin ca noului 911 Turbo ii lipseste un singur lucru: numele unui avocat bun. Asta pentru situatia in care posesorul unui astfel de bolid uita sa mai ridice piciorul de pe pedala de acceleratie. Turbina aduce un plus de 60 CP vechiului motor, adica se ridica la 480 CP, in timp ce plaja turatiilor se largeste. Acceleratia 0-100 km/h va cobori pana la 3,9 secunde, respectiv 12,8 secunde pana la 200 km/h. Viteza maxima va ajunge la 310 km/h, dar performantele vor fi si mai nebunesti in cazul echiparii cu o cutie tiptronic (3,7 secunde acceleratia).

Alfa Romeo Spider

Noul Spider al celor de la Alfa Romeo a provocat si el interesul ziaristilor de la Geneva, la scurt timp dupa ce i-au fost ridicate pe rand prelata si apoi acoperisul. Cabrioleta cu doua locuri a cucerit deja titlul de "Cabrio of the Year" in 2006, frumusetea liniilor sale fiind la un pas sa faca neobservate performantele motoarelor de 2,2 litri sau de 3.2 litri V6.