In industria auto, anul 2005 a fost marcat de fluctuatii considerabile ale pietei, atat pentru Volvo Cars cat si pentru concurentii sai. Vanzarile au insumat 443,947 masini, o scadere de 2.7% fata de anul 2004, datorata in principal declinului pietei americane. "In 2005 ne-am concentrat pe consolidarea resurselor noastre pentru viitor" spune Fredrik Arp, care a fost numit Presedinte si CEO Volvo Cars in octombrie 2005. El continua:

"Marea noutate in 2005 a fost noua decapotabila, Volvo C70. Deasemenea, de-alungul anilor am implementat masuri strucurale si am eficientizat munca noastra pentru a ne consolida pozitia in timp ce ne indreptam spre viitor. Forta noastra de munca s-a micsorat cu aproximativ 1,400 de oameni, prin pensionari planificate si servicii de consultanta specializata.

Reducerile de personal vor continua si in 2006 reprezentand o componenta a procesului nostru natural de a conduce o companie competitiva," explica el. Tinta Volvo Cars pe termen lung de 600,000 de masini ramane neschimbata. Avand in vedere planul de productie pe care compania il va prezenta in anii urmatori, suntem cu siguranta pe cale sa ne atingem telul," incheie Fredrik Arp.

XC90 - a continuat sa se vanda puternic atat in SUA cat si in restul lumii

Vanzarile XC90 au crescut pe plan global cu 2.3% si se afla inca in best-seller-urile companiei cu aproape 86,000 de unitati vandute in decursul anului. Pe locul 2 se situeaza V50 cu 83,202 de masini, o crestere de 74%, urmat de S40 cu mai mult de 75,000 de masini vandute in 2005. In SUA, vanzarile Volvo au scazut in 2005 cu 11,2% in comparatie cu 2004. Preturile ridicate ale petrolului au facut ca piata sa fie foarte vulnerabila iar vanzarile totale ale SUV-urilor au scazut drastic. Vehiculele Volvo care care s-au descurcat cel mai bine pe piata americana au fost XC90(35,974), S60 (24,694) si S40 (24,229).

Crestere imensa in Spania si Italia

In Europa, Volvo si-a pastrat si consolidat segmentele de piata in ciuda declinului general al vanzarilor din domeniul auto. Spania si Italia, in special, s-au descurcat foarte bine. In Spania, vanzarile Volvo au cunoscut o crestere de 15% comparativ cu 2004, in timp ce in Italia cresterile au fost de 6%. Aceste doua tari ocupa acum locul 7, respectiv 5 in Top 10 piete de desfacere Volvo. Alternativele diesel reprezinta motivul acestor cresteri mari.

In Suedia creste numarul vehiculelor optimizate pentru a proteja mediul. Pe piata suedeza, numarul vehiculelor "prietenoase cu mediul" inregistrate in 2005 a crescut cu 5.1% din totalul pietei, in comparatie cu 2.7% in 2004. Numai in decembrie eco-vehiculelor le-au fost atribuite 10.2 procente din totalul de masini nou-vandute, in comparatie cu 3.3% - decembrie 2004.

Vanzarile eco-vehiculelor au crescut cu 65% in 2005. Lansarea variantelor S40 si V50 cu motoare cu alimentare alternativa impreuna cu modelele Volvo Bi-Fuel au contribuit la aceasta ascensiune.

Volvo ofera tehnologia Combustibililor Alternativi inca din 1995 iar compania detine o pozitie de top in Suedia. Vanzarile au scazut in cele mai mari a treia si a patra piete, Anglia si Germania. In Anglia, vanzarile au scazut cu 4.5% pe o piata aflata in declin iar in Germania scaderea a fost de 8%.

Inaintand cu putere in China

Vanzarile au fost mult mai sanatoase in afara SUA si Europei. In China, vanzarile au crescut cu 83%, cu un total de 4,786 unitati, in mare masura datorate lansarii modelului S40. Africa de Sud si Russia au cunoscut de asemenea cresteri importante. Potentialul cel mai mare este China, aceasta piata continuand sa fie foarte interesanta pentru Volvo Cars.