Veniturile grupului Renault au scazut cu 8,6% in primul trimestru, la 9,53 miliarde de euro, din cauza conditiilor foarte dificile de pe piata europeana, care au afectat vanzarile, a anuntat miercuri producatorul auto francez.
Renault a inregistat un declin de 9,6% al veniturilor diviziei de automobile, la 9,01 miliarde de euro, informeaza Mediafax.

Divizia de finantare a vanzarilor a contribuit cu 522 de milioane de euro la veniturile grupului, in crestere cu 12% fata de primul trimestru al anului 2011. Vanzarile grupului Renault s-au redus cu 7,9% in primele trei luni ale acestui an, la 638.498 de automobile, din cauza mediului de afaceri foarte dificil din Europa.

Pe o piata auto mondiala in urcare cu 4,6%, Renault a continuat o evolutie buna in afara Europei, cu cresteri ale cotelor de piata in regiunea Americilor, Eurasia si Euromed-Africa.

In Europa, piata a inregistrat o scadere de 8,1%, iar vanzarile Renault s-au redus cu 20%, conferind grupului o cota de 9,1%. Scaderea vanzarilor a fost amplificata de piata franceza, care s-a contractat cu 19,4%.

Brandul Renault s-a plasat pe locul al treilea in Europa, cu o cota de piata de 7,6% in cazul vehiculelor de pasageri si al vehiculelor comerciale usoare (LCV). Pe segmentul LCV, Renault a avut in primul trimestru o cota de piata de 16,6%.

Brandul Dacia a realizat o cota de 1,5% pe piata vehiculelor de pasageri si a LCD, in scadere cu 0,1% fata de intervalul similar din 2011. In afara Europei, grupului a inregistrat o crestere de 12,3% a vanzarilor in primul trimestru.

Grupul anticipeaza ca procesul de scadere a pietei europene va incetini in trimestrul al doilea, in concordanta cu tendintele macroeconomice si o baza de comparatie mai favorabila.

Renault se asteapta la o crestere de 4% a pietei auto mondiale in acest an, la un declin de 3%-4% al pietei europene si de 7%-8% in cazul celei franceze.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri