Succesul Dacia face din Germania singura piata pe care vanzarile Renault au crescut

Succesul Dacia face din Germania singura piata pe care vanzarile Renault au crescut

Singura piata pe care Renault a inregistrat cresteri ale vanzarilor, in primul trimestru al anului 2009, a fost cea germana, unde Dacia si-a dublat vanzarile ca urmare a programul Rabla introdus de guvernul Merkel, rezulta din raportul financiar pe primul triumestru al grupului Renault.

Conform acestui raport al grupului Renault, Dacia a inregistrat o crestere de 29% si la nivel european, datorita programelor de innoire ale parcurilor auto, cunoscut si in Romania sub numele Programul Rabla, si a cererii pentru modele entry level.

Veniturile consolidate ale grupului auto Renault, pe primul trimestru al anului 2009, au scazut, fata de perioada similara a anului trecut, cu 30,8%, la 7,08 miliarde euro, urmare a unui declin global al vanzarilor de 22,4%.

Divizia Automobile a raportat, pe primul trimestru, venituri de 6,634 miliarde euro, in scadere cu 31,8% fata de perioada similara a anului trecut, pe o piata puternic afectata de criza si in conditiile reducerii stocurilor din reteaua de distributie. In Europa, grupul a raportat o scadere a vanzarilor de 22%, cu 19% mai putin fata de primul trimestru al lui 2008.

Singura piata pe care Renault s-a aflat in crestere a fost cea germana, unde vanzarile modelelor Dacia s-au dublat, o crestere de 15% fiind consemnata si in cazul modelului Renault de mic litraj Twingo, potrivit NewsIn.

Grupul a anuntat intr-un comunicat ca activitatea este in conformitate cu planul de actiune pentru 2009 si ca isi mentine prioritatea de a genera un aflux pozitiv de capital in acest an.

Concurentul PSA Peugeot Citroen a afisat saptamana trecuta o scadere de 25% a vanzarilor din primul trimestru si a confirmat ca estimeaza in continuare pierderi anuale.

Renault a anuntat ca stocurile de vehicule nevandute au scazut cu 34%.

Grupul isi abandonase in februarie tintele de profitabilitate, cu ocazia publicarii rezultatelor pentru intregul an, anuntand in schimb ca se va axa pe diminuarea stocurilor cu inca 800 milioane -1 miliard euro in 2009, in conditiile in care estimeaza o inrautatire a conditiilor de pe piata.

Renault isi atinsese obiectivul anterior, privind diminuarea stocurilor de vehicule nevandute la nivelul de la sfarsitul lui 2007 pana la finalul lui 2008, inventarele cifrandu-se la 5,3 miliarde euro la sfarsitul anului trecut.

Vanzarile de autoturisme noi au crescut in martie cu 8% in Franta si cu 0,2% in Italia, in contextul in care programele de impulsionare a vanzarilor au inceput sa isi faca simtite efectele.






Personalizate pentru tine