Vânzările Dacia, scădere în primul trimestru din 2025. Renault se află pe un trend ascendent

Sursǎ foto: sylv1rob1 / Shutterstock.com

Vânzările Dacia, scădere în primul trimestru din 2025. Renault se află pe un trend ascendent

Cuprins Articol:

Grupul francez Renault a publicat datele financiare aferente primului trimestru al anului în curs, anunțând o creștere a vânzărilor la nivelul întregului grup, asta deși comerțul mărcii Dacia a scăzut cu 2 procente la nivel mondial, cu o creștere ușoară de 0,6% pe Bătrânul Continent.

Câte mașini a vândut Dacia în primul trimestru

. La nivel mondial, vânzările totale ale mărcii Dacia au scăzut cu 2%, în special ca urmare a faptului că în Turcia modelul Duster se comercializează de acum sub marca Renault, pentru a susține „International game plan”, se arată într-un comunicat. Totuși, în Europa, Dacia a crescut cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel, în primul trimestru, Dacia a vândut 154.378 unități pe continentul nostru, iar Sandero a fost cel mai popular model. Bestseller-ul anului 2024 s-a comercializat în 67.616 de exemplare și se menține drept cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări. Vânzările modelului Duster au crescut cu 11,8 %, la 49.941 unități, asigurându-i poziția de cel mai vândut SUV pe piața de retail din Europa.

Bigster a înregistrat peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, înainte chiar ca modelul să fie disponibil în rețea. Per total, Dacia a avut o evoluție superioară celei a pieței europene, care a scăzut cu 2 procente în T1.

ACEA: Dacia a vândut cu 7,3% mai multe mașini în martie

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat în martie un avans anual de 7,3%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a majorat la 4%, de la 3,8%, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia. Un număr de 56.841 autoturisme Dacia au fost înmatriculate în martie în Europa, comparativ cu 52.988 în perioada similară din 2024.

Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în martie: creşteri la grupul Renault (13%), Ford (8,3%) şi la grupul Volkswagen (10,3%), şi scăderi la grupul Stellantis (5,9%). Vânzările Tesla au scăzut cu 28,2%, iar cota de piaţă a producătorului american de vehicule electrice s-a redus la 2%, de la 2,9%.

Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în perioada ianuarie - martie 2025: creşteri la grupul Renault (10%) şi la grupul Volkswagen (5,7%), şi scăderi la grupul Stellantis (12,2%) şi Ford (1,9%). Vânzările Tesla au scăzut cu 37,2%, iar cota de piaţă a producătorului american de vehicule electrice s-a redus la 1,6%, de la 2,5%.

Renault, creștere a vânzărilor cu aproape 3% în primul trimestru la nivelul grupului. Unde se află cifra de afaceri

Vânzările Renault Group în primul trimestru al anului 2025 s-au cifrat la 564.980 unități, în creștere cu 2,9% față de perioada similară a anului 2024. În Europa, Renault a vândut 402.413 unități (modele personale și comerciale), în creștere cu 2,8% față de rezultatul înregistrat în primul trimestru al anului precedent.

Pe piețele internaționale, vânzările mărcii Renault au crescut cu 11,6%, susținute de performanța foarte bună din America Latină (+21,6%), Maroc (+45,5%) și Coreea de Sud, confirmând implementarea cu succes a „International game plan”.

Vânzările totale ale mărcii Renault în primul trimestru al anului 2025 s-au ridicat la 389.016 unități, în creștere cu 6,5 % față de perioada similară a anului 2024. În Europa, brandul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,8%, până la 246.036 unități.

Marca Renault se află pe locul 3 în clasamentul vânzărilor VP + VU la nivel european, susținută de performanțele din:

  • Spania (+ 38,4% vs T1 2024)
  • Germania (+ 20,9 % vs T1 2024)
  • Marea Britanie (+ 9,2 % vs T1 2024)

Cifra de afaceri a Renault Group în primul trimestru 2025 s-a ridicat la 11,675 miliarde de Euro, în scădere cu 0,3% față de perioada similară a anului trecut. La nivel constant al ratelor de schimb, cifra de afaceri a RG a crescut cu 0,6 %.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a fost de 10,128 miliarde de euro, în scădere cu 3,0% față de perioada similară a anului trecut. Aceasta integrează un impact negativ de -0,8 % ca rezultat al efectului ratelor de schimb (-85 milioane de euro) determinat de devalorizarea Real-ului brazilian, al peso-ului argentinian și al lirei turcești. La rate de schimb constante, cifra de afaceri a scăzut cu 2,2%.

Serviciile de Mobilitate au contribuit cu 23 milioane de euro la cifra de afaceri a RG pe primul trimestru al anului 2025, față de 15 milioane de euro, în perioada similară a anului 2024.

Renault Group confirmă perspectivele financiare pe anul 2025:

  • O marjă operațională a Grupului ≥ 7 % (incluzând 1 punct procentual de impact negativ estimat CAFE)
  • Un free cash-flow ≥ 2 miliarde de euro (incluzând un impact negativ cauzat de cheltuielile R&D Capex ale RNAIPL estimate la circa 200 milioane de euro).

Cum au evoluat vânzările de mașini electrice și hibride ale Grupului Renault

Vânzările de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9% în primul trimestru al anului 2025 față de perioada similară a anului precedent. Vehiculele 100% electrice au reprezentat 17,1% din totalul vânzărilor Renault în primul trimestru al anului curent, față de 10,7% în perioada similară a anului 2024. Renault 5 E-tech este liderul segmentului său la nivel european.

Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1% în intervalul de referință față de primul trimestru al anului trecut. Renault își confirmă poziţia pe locul al doilea în clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări de vehicule hibrid (HEV), pe piața din Europa, datorită succesului modelelor Clio, Captur și Symbioz. Marca Renault s-a situat pe locul 2 la nivel european în ceea ce privește vânzările de vehicule hibride (HEV).

Vehiculele electrificate reprezintă deja 44,2 % din vânzările RG pe piața din Europa (în creștere cu +15,3 puncte procentuale față de perioada similară a anului 2024). Vehiculele hibride reprezintă 31% din vânzări (+10,2 puncte procentuale vs. T1 2024) iar cele 100% electrice, 13,2 % (+5,1 puncte procentuale vs T1 2024), ca urmare a succesului modelelor Renault 5 E-tech, Dacia Spring și Scenic E-Tech.

Ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor brandului Renault în Europa se ridică la 61,2 %, în creștere cu 15 puncte procentuale față de perioada similară a anului trecut și cu 6,6 puncte procentuale față de rezultatul înregistrat în ultimul trimestru al anului 2024.

Personalizate pentru tine