Statistică: Creștere de aproape 10% a vânzărilor Renault în trimestrul III. Dacia Bigster, printre vedete

Sursă foto: Renault

Statistică: Creștere de aproape 10% a vânzărilor Renault în trimestrul III. Dacia Bigster, printre vedete

Cuprins Articol:
Veniturile Renault au crescut peste aşteptări în trimestrul trei din 2025, succesul noilor modele, cum ar fi Dacia Bigster, precum şi evoluţiile bune de la divizia de servicii financiare compensând slăbiciunea constantă a pieţei vehiculelor comerciale, se arată într-un comunicat al grupului francez.

„În trimestrul al treilea din 2025, vânzările Renault Group au înregistrat o creștere de 9,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ajungând la 529.486 de vehicule vândute. Vânzările internaționale au crescut cu 14,9%, iar cele din Europa cu 7,5%. Pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2025, Renault Group s-a clasat pe locul al treilea în Europa, cu o creștere de 3,8% a vânzărilor, totalizând 1.698.964 de vehicule”, arată sursa citată.

 Cifra de afaceri a Renault Group se apropie de 11,5 miliarde de euro, în creștere cu  6,8%

Marca Renault se situează pe locul al treilea în Europa. Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere puternică de la începutul anului, reprezentând peste 20% din totalul vânzărilor în trimestrul al treilea, cu Renault 5 E-Tech lider în segmentul B-EV

Marca ocupă locul al doilea la nivel european în segmentul hibrid (HEV) și locul al doilea pe piața vehiculelor utilitare (VU). În Franța, Renault este lider de piață. Modelul Clio este al doilea cel mai vândut autoturism din Europa, pe toate canalele de distribuție.

Dacia se clasează pe locul al doilea în Europa în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice și pe locul 9 la nivel european pe piața totală a vehiculelor de persoane. Sandero este cel mai vândut model din Europa, pe toate canalele de distribuție.

Alpine a înregistrat o creștere de peste două ori a vânzărilor comparativ cu primele nouă luni ale anului 2024. Volumul comenzilor în Europa în trimestrul al treilea a înregistrat o creștere de 1% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Nivelul stocurilor totale la data de 30 septembrie 2025 se ridică la 538.000 de vehicule.

Cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 11,4 miliarde de euro, în creștere cu 6,8% față de perioada similară a anului 2024 și cu +8,5% la nivele constante ale cursului de schimb. Totodată, cifra de afaceri a perimetrului Automobile a ajuns la 9,8 miliarde de euro, în creștere cu 5,0% față de perioada similară a anului 2024 și cu +6,8% la nivele constante ale cursului de schimb.

În acest context, grupul francez și-a reconfirmat perspectivele financiare pentru întregul an 2025, revizuite în data de 15 iulie 2025, respectiv o marjă operațională a Grupului de circa 6,5% și free cash flow între 1,0 și 1,5 miliarde euro.

Dacia, creștere cu peste 4 procente a vânzărilor globale

În primele nouă luni ale anului, Dacia a vândut 521.387 de vehicule la nivel global, în creștere cu 4,1% față de perioada similară din 2024. În Europa, cu 449.634 de autoturisme (VP) vândute (+5,3%), marca și-a menținut locul 9 pe piața VP. Dacia a câștigat o poziție și se situează pe locul al doilea în clasamentul european al vânzărilor de autoturisme către clienți persoane fizice, segmentul său principal de piață, arată sursa citată.

Trimestrul al treilea din 2025 a marcat o accelerare semnificativă pentru Dacia, cu 165.451 de vehicule vândute (+16,2%), o creștere puternică față de primele două trimestre ale anului. Evoluția vine după ce, în primul semestru, vânzările înregistraseră o scădere ușoară în primul semestru, după un prim trimestru al anului cu rezultate sub așteptări. 

Marca a înregistrat creșteri importante pe majoritatea piețelor europene, cu performanțe remarcabile în Germania (+23,6%), Spania (+19,3%) și Belgia–Luxemburg (+37,5%). Succesul modelului Bigster a contribuit semnificativ la această dinamică. Începând din luna iunie, Bigster a fost al doilea cel mai vândut SUV de segment C către clienți persoane fizice în Europa, cu 22.353 de înmatriculări în T3 și peste 39.700 de unități vândute de la începutul anului. De la lansare, au fost înregistrate peste 55.000 de comenzi.

Dacia Sandero își confirmă succesul, fiind cel mai vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de distribuție, cu 66.233 de unități vândute în T3 și 218.089 de unități de la începutul anului.

Cu modelele Duster și Bigster, Dacia accelerează ritmul electrificării. Vânzările de vehicule hibride reprezintă 20,9% din vânzările din T3 (+9,1 puncte procentuale față de T3 2024). Pe parcursul primelor nouă luni din acest an, vânzările de vehicule hibride Dacia au crescut cu 170,0 %.

Personalizate pentru tine