ACEA: Dacia, vânzări în creștere cu aproape 3% în Europa în noiembrie

Sursǎ foto: Dacia

ACEA: Dacia, vânzări în creștere cu aproape 3% în Europa în noiembrie

Cuprins Articol:

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat în noiembrie un avans anual de 2,6%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 5,2%, de la 5%, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Această creștere a mărcii autohtone vine în contrast cu încetinirea pieței europene, vânzările pe întreg continentul scăzând cu două procente în aceeași perioadă, transmite Agerpres.

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 45.362 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate în noiembrie în Europa, comparativ cu 44.203 în perioada similară din 2023. În România, însă, Dacia a vândut cu 18% mai puține mașini în luna noiembrie, în contextul unei scăderi a pieții naționale year-on-year cu 13%.

Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în noiembrie: o creştere de 9,2% la grupul Renault şi de 2,8% la grupul Volkswagen, şi scăderi la grupul Stellantis (10,8%) şi Ford (15,6%).

Dacia, an cu vânzări bune, Sandero fiind „campionul” Europei

În primele 11 luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 1,5% în Europa. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 485.311 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie-noiembrie 2023 (478.374 vehicule). În primele nouă luni ale anului, vânzările Dacia au crescut cu peste două procente.

Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în perioada ianuarie - noiembrie 2024: o creştere de 2,2% la grupul Volkswagen şi de 1,9% la grupul Renault, scăderi la grupul Stellantis (7,4%) şi Ford (17,3%).

Trebuie spus, de asemenea, că vânzările de electrice au scăzut în România într-un ritm mult accelerat față de Bătrânul Continent.

ACEA: Vânzările de mașini noi în toată Europa, în scădere în noiembrie

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 1,055 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în noiembrie în Europa, comparativ cu 1,077 milioane unităţi în perioada similară din 2023. Vânzările de maşini pe baterii şi cele de hibride au crescut cu 0,9%, respectiv cu 16,4%, în timp ce vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%, conform datelor ACEA. Şi livrările de maşini pe benzină şi motorină au scăzut luna trecută cu 12,4%, respectiv cu 15,4%.

În noiembrie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 8,1%, fiind înmatriculate 10.237 autoturisme, faţă de 11.134 vehicule în perioada similară din 2023.

Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (6,4%) şi Germania (0,5%) a compensat declinul din Franţa (12,7%), Italia (10,8%) şi Marea Britanie (1,9%). În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.

Care sunt țările europene cu cele mai sănătoase piețe auto

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,6% în primele 11 luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 11,876 milioane de unităţi.

Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (5,4%) şi Marea Britanie (2,8%) a compensat declinul din Franţa (3,7%), Germania (0,4%) şi Italia (0,2%).

În primele 11 luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 4,2%, fiind înmatriculate 137.298 autoturisme, faţă de 131.707 vehicule în perioada similară din 2023.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a anunţat săptămâna numirea directorul general de la Mercedes-Benz, Ola Kallenius, în postul de preşedinte al ACEA, unde îi va succeda în funcţie directorului de la Renault Group, Luca de Meo.

De asemenea, ACEA a informat că a aprobat revenirea, de la 1 ianuarie 2025, a grupului Stellantis în cadrul asociaţiei, din care grupul franco-italian a plecat la începutul anului 2023.

"Revenirea Stellantis în cadrul ACEA este un semnal că industria este mai puternică când vorbeşte pe o singură voce", a declarat actualul preşedinte al ACEA, Luca de Meo, al cărui mandat de doi ani a început în 2023.

La rândul său, Ola Kallenius a spus că ACEA se va concentra pe îmbunătăţirea cadrului de reglementare, cu obiectivul îmbunătăţirii avantajului competitiv în era digitală şi electrică. "Sunt încrezător că industria auto din UE dispune de ce este nevoie pentru a avea succes în competiţia globală", a spus Kallenius. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa şi este cel mai important grup de lobby al industriei auto europene.

Personalizate pentru tine