Anul trecut numarul de autovehicule hibride vandute pe piata auto americana s-a dublat comparativ cu 2004, desi in continuare aceste autovehicule reprezinta putin peste un procent din vanzarile de autovehicule pe cea mai mare piata auto din lume, informeaza Rompres.

Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta R.L. Polk & Co., in 2005 numarul de autovehicule hibride inregistrate pe piata americana a ajuns la 199.148 unitati, in crestere cu 138 de procente comparativ cu 2004. Tendinta de crestere a fost favorizata de introducerea de noi modele de autovehicule hibride precum Lexus RX400h si versiunile hibride ale Toyota Highlander si Mercury Mariner.

In topul producatorilor de autovehicule hibride, grupul japonez Toyota Motor Corp. si divizia sa Lexus au fost responsabile pentru 70 la suta din autovehicule hibride vandute in 2005 pe piata americana. Modelul de succes Toyota Prius a acoperit 53 la suta din totalul autovehiculelor hibride vandute in 2005, urmat de modelul Lexus RX400h cu 9,7 la suta din automobile hibride. in schimb, al doilea mare constructor auto american, Ford Motor Co., a fost responsabil pentru cel mai mic procentaj de automobile hibride vandute in 2005 pe piata americana, modelul Ford Escape hybrid acoperind 7,6 la suta din vanzari iar modelul Mercury Mariner hybrid putin peste un procent din autovehicule hibride vandute.

Chiar daca la finele lui 2005 automobilele hibride reprezentau putin peste un procent din totalul vehiculelor vandute in SUA, in crestere usoara comparativ cu 2004, in termeni de numar de autovehicule hibride vandute cresterea a fost una exponentiala avand in vedere ca in anul 2000 pe aceiasi piata au fost vandute doar 7.781 autovehicule hibride. Mai mult tendinta se va accentua in viitorul apropiat, analistii de la R.L. Polk estimand ca in anul 2015 automobilele hibride vor acoperi aproximativ 30-35 de procente din piata auto americana.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri