Orice s-ar spune, italienii ramin campionii designului auto! O dovedeste inca o data Alfa Romeo cu studiul unui coupé prezentat, in 2002, la Salonul de la Frankfurt si care va fi comercializat la inceputul lui 2007. Cu 8C Competizione, Alfa Romeo intra din nou in competitia dura cu sportivele germane. Sergio Marchionne, insusi patronul Fiat Auto, a dezvaluit recent stirea conform careia Alfa Romeo va iesi la inceputul anului viitor cu un model de vis pentru pasionatii coupé-urilor.

„Où sont les Alfa Romeo d’antant” pare sa fie deviza constructorilor din Aresse, care, spre bucuria tifosilor, readuc la viata momentele de glorie ale modelului 6C 2500, la volanul careia, in 1950, Juan Manuel Fangio si Oscar Galvarez obtineau laurii victoriei, la celebra „Mille Miglia”. „8C Competizione” nu este doar o fantezie a creatorilor italieni, ci semnul distinctiv al gloriei sportive de care s-a bucurat Alfa Romeo. Proiectat si realizat de Centro Stile Alfa Romeo, 8C este acum o adevarata icoana a casei Alfa Romeo.

La realizarea acestui proiect a contribuit intregul departament de creatie astfel incit produsul realizat sa inglobeze toata experienta tehnologica si sportiva acumulata de-a lungul anilor. S-a urmarit in special crearea unui automobil care sa reuneasca in acelasi timp placerea estetica oferita de liniile caroseriei, cu fiorii pe care ii dau soferului cei 400 CP la 7.000 de turatii pe minut! Dincolo de liniile clasice ale caroseriei, care amintesc, mai ales in partea frontala, de faimoasa „33 Coupé Stradale” sau de „Giulia TZ” – prin blocurile optice rotunde din spate, sub capota lui 8C se ascunde un nou motor, dezvoltat de Ferrari si Masserrati, de 4,2 litri, cu opt cilindri in V (dispusi la un unghi de 90 de grade), supraalimentat. Cutia de viteze, cu sase trepte, „impinge” splendoarea italiana la 300 km/h. Acceleratia este pe masura, de la 0 la 100 km/h in doar 4,5 secunde! Performantele sint posibile si datorita caroseriei din carbon, ceea ce face ca greutatea totala a masinii sa nu depaseasca 1.500 kg. Cu „gume” de 245/40/20” pe fata si 275/35/20”, 8C are o manevrabilitate demna de o sportiva „de rasa”.

Cuplul maxim de 45kgm obtinut la 4.500 tr/min, permit un rulaj extrem de confortabil atit in oras, dar si pe pista de concurs. Potrivit agentiei de presa italiene AGE, productia 8C Competizione va atinge intr-o prima faza 500 de exemplare, din care 250 de exemplare vor fi coupé-uri, iar 250, spider. Nu trebuie trecut cu vederea nici pretul la care se va vinde creatia de vis a italienilor: intre 120.000 si 140.000 de euro.