Pentru majoritatea automobilelor comercializate in Romania exista posibilitatea utilizarii sistemului buy-back. Combinand aceasta optiune cu un contract de leasing, va puteti schimba masina veche cu una noua.

Cea mai extinsa prejudecata cu privire la sistemul buy-back este aceea ca pretul obtinut printr-o astfel de tranzactie este mai mic decat cel pe care un potential vanzator l-ar putea obtine in targ pe masina sa rulata. Chiar si unii dealeri auto sustin o astfel de parere.

Lucrurile incep sa se schimbe insa. Spre exemplu, exista companii ce comercializeaza automobile noi care prefera sa cumpere la un pret egal sau chiar mai mare decat cel de piata. Bavaria Automobile este unul dintre dealerii cu o astfel de politica. Ideea este ca primind masina veche, ei vor vinde o alta masina noua, profitul lor rezultand tocmai din comercializarea unui automobil nou.

In plus, daca persoana respectiva nu are toti banii necesari pentru achizitia unui automobil nou, banii obtinuti pe un automobil vechi pot constitui avansul la un contract de leasing ce va permite sa urcati la volanul automobilului dorit.

Cum putem profita de sistemul buy-back?

Cel putin doua erau pana nu demult etapele principale necesare schimbarii vechii masini cu una noua: vanzarea vechiului autoturism prin anunturi de mica publicitate sau prin intermediul targurilor auto si apoi cumpararea uneia noi de la un dealer.

In prezent, mult mai simpla este varianta buy-back. Aceasta consta in cedarea vechii masini catre dealer, iar suma ce ar trebui primita in schimb se constituie ca avans pentru noua masina.

Practic, in loc de doua drumuri am face doar unul si, in plus, am elimina si stresul, si timpul pierdut, inerente vanzarii vechii masini la un pret cat mai bun. Dealerul auto, la randul lui, va putea sa vanda vechea masina catre un amator de autoturisme rulate.

Avantajul pentru proprietarul autoturismului consta in faptul ca nu trebuie sa depuna nici un efort pentru a scapa de vechea masina. In plus, suma pe care ar trebui sa o primeasca in schimbul vechiului sau automobil va putea fi folosita ca avans pentru un nou autoturism imediat ce dealerul anunta nivelul acesteia, iar proprietarul o accepta.

Pretul este mai mic decat cel ce ar fi fost obtinut in targ, fapt nu intotdeauna valabil insa (ati putea da de un cumparator foarte priceput in negocieri, care sa va convinga sa mai lasati la pret.

Citeste si:

Dealerul auto, la randul lui va putea sa vanda vechea masina catre un amator de autoturisme rulate.

Pentru cumparatorul autoturismului avantajul va consta, in primul rand, in faptul ca exista o garantie (6-12 luni) in ceea ce priveste functionarea masinii, precum si un istoric (se stie care au fost proprietarii anteriori, existand astfel certitudinea ca masina nu este furata).

"In targ, pentru un automobil, preturile sunt exorbitante daca luam in calcul si calitatea. Am avut clienti care au venit sa le luam inapoi masina, nu au fost de acord cu pretul nostru si au decis sa o vanda in targ. Cum nu au reusit sa vanda masina, dupa un timp s-au reintors la noi, acceptand pretul pe care noi l-am avansat initial", declara reprezentantul de vanzari al unui dealer auto.

Avantajate de sistemul de buy-back sunt si firmele ce dispun de flote. Acestea ar putea mult mai greu, din punctul de vedere al timpului, sa scape de vechile automobile.

Un pret corect

Inainte de a prelua automobilul rulat, dealerul face o evaluare tehnica a masinii pentru a putea avansa un pret corect. Vechimea masinii influenteaza in mare masura pretul, cotatia fiind obtinuta din cataloagele de specialitate.

Alte aspecte luate in calcul sunt gradul de uzura, daca a avut sau nu accidente, existenta cartii masinii (lipsa ei poate reduce cu 20-30% pretul pe care un vanzator l-ar putea obtine).

Majoritatea modelelor ce se comercializeaza pe piata romaneasca pot fi vandute si cumparate la momentul actual prin sistem buy-back.

Dacia, marca cea mai vanduta in Romania, practica buy-back-ul "cu intermitente", in sensul ca doar in anumite perioade e posibila vanzarea vechii masini, urmand ca in schimbul valorii acesteia noua masina sa-i fie vanduta solicitantului cu un discount.

Renault, o alta masina cu mare cautare in Romania (locul I in randul masinilor importate) nu practica acest sistem.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/auto/auto_detalii.php?ContentID=201