"Am atins nivelul minim. Nu exista semne majore de revenire, dar se pare ca avem o evolutie liniara", a declarat la Frankfurt Stephen Odell, seful operatiunilor din Europa ale Ford.
Intrebat de un reporter cand va reveni compania la profit in Europa, Odell a mentionat anul 2015.
Ford si GM, cei mai mari producatori auto americani, lucreaza sa scape de pierderile din Europa, unde piata este in declin de sase ani.
In primul semestru, vanzarile de vehicule in Europa au scazut cu 6,7%, la 6,44 milioane unitati, potrivit datelor asociatiei ACEA.
Odell a mai spus ca Ford va lansa in Europa cel putin 25 de noi modele, in urmatorii cinci ani, cu 10 mai multe decat anuntase compania in octombrie anul trecut.
In trimestrul al doilea, vanzarile Ford pe aceasta piata au urcat cu 7%, la 7,6 miliarde de dolari, conferind companiei o cota de 8,1%, peste cea de 7,6% in aceeasi perioada a anului trecut.
In primul semestru, Ford a inregistrat in Europa pierderi de 810 milioane de dolari. Grupul a redus insa estimarea de pierderi in regiune de la 2 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, pentru 2013. Anul trecut, grupul a inregistrat pe piata europeana pierderi de 1,75 miliarde de dolari.
Ford a inchis o fabrica de asamblare in Anglia si urmeaza sa inchida o uzina din Genk, Belgia, pana in 2014. In urma masurilor, capacitatea de productie a Ford va scadea cu circa 350.000 de vehicule, respectiv cu 18%, a spus Odell in iulie.
General Motors intentioneaza sa elimine pierderile in Europa pana in 2016, a declarat Karl-Thomas Neumann, seful diviziei Opel a grupului, la salonul auto de la Frankfurt.
"Pentru a ne redresa, trebuie sa ne dezvoltam gama de top. Trebuie sa vindem mai multe masini si sa primim mai multi bani pe ele", a aratat Neumann.
El considera ca piata europeana a atins nivelul minim, existand semne pozitive.
"Varsta masinilor este in medie de 14 ani. Vedem primele semne de lumina la capatul tunelului. Speram ca piata va incepe sa creasca usor", a spus Neumann.
GM a anuntat in iulie scaderea cotei de piata a companiei in regiune la 8,5%, de la 8,8% cu un an in urma.
Operatiunile GM in Europa, care includ in mare parte brandurile Opel si Vauxhall, au pierdut peste 18 miliarde de dolari din 1999.
Neumann a fost director la Volkswagen si a preluat conducerea diviziei europene a GM in luna martie.
Planurile GM de rentabilizare a activitatilor europene includ inchiderea fabricii de asamblare de la Bochum, Germania, pana la sfarsitul anului viitor, reducerea numarului de locuri de munca in sectorul productiv si inghetarea salariilor.
Ford produce la uzina din Craiova autovehiculul B-Max si motoare EcoBoost.