Narcis Neaga a fost intrebat, la Bistrita, intr-o conferinta de presa, daca va fi realizata in viitorul apropiat autostrada pe traseul Satu Mare - Dej - Bistrita - Suceava, prevazuta in Strategia pentru transport durabil a Guvernului, seful CNADNR spunand ca acum este mai important sa fie "inchis" Coridorul IV paneuropean la Brasov si "deschis" spre Moldova, scrie Mediafax.

"Da, stiu, am vazut planul. Deocamdata va ramane la nivelul de traseu pe o harta, pentru ca trebuie sa ne concentram pe ce ne trebuie acum, in momentul acesta, respectiv sa terminam Coridorul IV, sa inchidem Coridorul IV prin Brasov, eventual, daca se poate, si o ramura spre Pitesti. Coridorul IV sa-l inchidem la Brasov, sa-l deschidem spre Moldova, pentru ca, practic, Brasovul sa fie orasul care va uni cele trei provincii romanesti. S-a vorbit atat despre asta si se stie ca se doreste sa se faca acest lucru. Fosta Autostrada Transilvania – sa o numim asa - partial construita de cei de la Bechtel, va fi si ea finalizata si abia dupa aceea putem vorbi de o noua autostrada, ca orizont de timp 2025-2030 sau poate dupa, insa deocamdata suntem concentrati pe ceea ce ne doare acum, in momentul de fata. Mai este, bineinteles, autostrada care va fi intre Craiova si Pitesti", a spus Neaga.

Intrebat cand va fi finalizata Autostrada Transilvania, el a spus ca in bugetul pe anul viitor este prevazuta o suma de bani pentru continuarea lucrarilor intre Suplacu de Barcau si Bors.

"Este prinsa in bugetul anului viitor o suma de bani pentru continuarea lucrarilor intre Suplacu de Barcau si Bors. Se intentioneaza o concesiune intre Nadaselu si Suplacu de Barcau. Astazi (marti –n,.r.), daca nu ma insel, la companie sunt primite ofertele pentru Sebes-Turda pentru constructia autostrazii si practic se inchide un arc de la Sebes - Turda - Suplacu de Barcau - Bors, care probabil va fi dat in concesiune in totalitate", a conchis Neaga.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.

Citeste si:

Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Constructia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrazii Transilvania, 3A1 Gilau - Nadaselu (judetul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrari, va incepe in 2014, desi contractul de proiectare si executie a fost semnat in aprilie, motivul amanarii lucrarilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.

In prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrarilor pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau (52 kilometri) si 3C Suplacu de Barcau - Bors (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, declara la finele lunii iunie ca Autostrada Transilvania poate fi realizata doar prin concesiune, fiind exclusa o finantare din fonduri europene.

Coridorul IV paneuropean incepe in Germania, continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta, iar in Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.