"Prezint un proiect al USL, acela de a avea in mod realist o retea de autostrazi care sa fie construita, nu doar proiectata. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrazi nu intamplator 2018 - sunt 100 de ani de cand Romania a fost unita politic, dar nu este unita ca infrastructura", a spus Ponta, scrie Mediafax.

El le-a propus parlamentarilor USL sa faca un proiect de lege privind strategia de constructie a autostrazilor care sa fie votat de Parlament si care sa ramana ca obligatie pentru viitoarele Guverne sa continue proiectele incepute.

Ponta a spus ca exista deja finantat, in lucru, aproape de a fi inaugurat sau in faza de licitatie tronsonul Nadlac-Arad si tronsonul Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este in lucru si din care la sfarsitul anului 2013 se dau in folosinta inca patru tronsoane totalizand 105 km.

El a precizat ca s-a finalizat licitatia pentru autostrada Sebes-Turda si ca din economiile facute la POS Transport se va putea licita si construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostrada Turda-Targu Mures, unde in luna ianuarie pot incepe toate procedurile.

Ponta a precizat ca, pe finantarea din fonduri de coeziune, va fi demarata autostrada Pitesti-Ramnicu Valcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Arges, dar si autostrada Ungheni-Targu-Neamt-Bacau si inca trei tronsoane, respectiv Bucuresti-Buzau-Focsani, autostrada Sud Bucuresti -Alexandria si segmentul Craiova-Calafat.

"Asta constituie trei miliarde de euro si se termina banii din fonduri de coeziune. Alti bani nu avem in fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita si incepe in 2014", a spus Ponta.

El a aratat ca din fondurile de dezvoltare regionala pot fi finantate cu 1,8 miliarde de Euro doua segmente de autostrada, Sibiu-Brasov si Brasov-Bacau, in asa fel incat sa se poata uni chiar in perioada imediat urmatoare Moldova si Transilvania.

Citeste si:

In ceea ce priveste tronsoanele finantate in regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus ca pe data de 9 decembrie se depune oferta finala pentru Comarnic-Brasov.

"Comarnic-Brasov e un proiect pe care il consider esential pentru aceasta guvernare si pentru tara in ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din Romania, nu doar pentru caracteristica de turism, ca acolo merg bucuresteni in week-end, ci mai ales pentru legatura intre Ardeal si Bucuresti", a spus Ponta.

Premierul a aratat ca e intr-o procedura avansata centura Sud care va uni autostrada Pitesti-Bucuresti de Bucuresti-Constanta si ca exista intr-o formula avansata si se pot in cursul anului viitor declansa si lucrarile pentru Pitesti-Craiova.

"Exista un tronson din autostrada Trasilvania, Jilau-Suplacu de Barcau, unde avem oferta pentru constructia in parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus constructia si finalizarea segmentului de autostrada Bors-Suplacu de Barcau si finantarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galati-Braila de autostrada inclusa pe coridorul 9", a spus Ponta.

El a aratat ca, practic, pana in 2018 se pot da in folosinta din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrazi.

"Unim practic toate regiunile istorice si avem iesiri spre granitele importante, atat spre Moldova, cat si spre Ungaria si spre Bulgaria", a spus Ponta.