Constructorul de automobile germano-american DaimlerChrysler a anuntat, miercuri, ca Smart va fi comercializat in Statele Unite incepand cu anul 2008, prin UnitedAuto Group exclusiv, informeaza Rompres.

"Incepand cu anul 2008, modelul care succede modelului Smart ForTwo va fi disponibil pe pietele americane in trei variante", a indicat DaimlerChrysler intr-un comunicat.

DaimlerChrysler a prezentat Smart ca fiind o berlina mica, economica, adaptata orasului, modelul urmand a fi "familiar strazilor din New York, Miami sau Seattle, asa cum este deja prezent pe strazile din Roma, Berlin sau Paris", a precizat DaimlerChrysler.

"Dupa succesul Smart ForTwo din Europa, unde a atras peste 750.000 de clienti si avand in vedere faptul ca in SUA a crescut cererea pentru autovehiculele economice, din cauza scumpirii benzinei, propunem noul model Smart pentru piata americana", a declarat directorul DaimlerChrysler, Dieter Zetsche.

Citeste si:

Lansarea Smart in SUA este larg asteptata mai ales pentru a redresa situatia marcii. Divizia de automobile Smart se lupta sa supravietuiasca in cadrul grupului DaimlerChrysler AG.

Smart a intrerupt anul trecut productia automobilelor Smart Roadster si Roadster Coupe, ca parte a unui plan de restructurare a marcii, care nu a trecut niciodata pe profit, de la infiintarea sa.

Smart a renuntat, de asemenea, la planurile de construi o masina de teren, din clasa off-roader compact, urmand sa se concentreze pe productia modelului de clasa mini ForTwo si a masinii din clasa subcompacta ForFour. Dieter Zetsche a declarat intr-o conferinta de presa ca Smart a redus pierderile operationale in 2005, comparativ cu 2004 cand pierderile s-au cifrat la 600 de milioane euro.