Cota de piata a Dacia a crescut in perioada ianuarie-aprilie de la 0,52% in urma cu un an la 1,02%, potrivit datelor anuntate vineri de asociatia producatorilor britanici de automobile, scrie Mediafax.
In luna aprilie, vanzarile Dacia au scazut cu 1,84%, de la 2.016 automobile la 1.979 de automobile, iar cota de piata s-a redus usor de la 1,23% la 1,12%.
Piata auto britanica a inregistrat in primele patru luni un avans de 12,54%, la 864.942 de automobile noi inmatriculate. In aprilie, cresterea a fost de 8,24%, la 176.820 de automobile noi comercializate.
Marcile cu cel mai mare succes in primele patru luni au fost Ford, cu 120.719 automobile comercializate, Vauxhall (91.344 automobile), Volkswagen (72.861 automobile) si Audi (56.724 automobile).
Vanzarile marcii Renault in Marea Britanie au crescut cu 65,1% in primele patru luni, la 21.110 automobile, iar cota de piata a urcat de la 1,66% la 2,44%.
Vanzarile de automobile Dacia noi in Germania au scazut cu 7,4% in aprilie, la 4.292 unitati, dupa ce in primele trei luni ale anului au crescut chiar si cu peste 25%, in timp ce piata germana a inregistrat in aprilie primul declin din ultimele cinci luni, de 3,6%, la 274.097 masini.
Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, vanzarile Dacia in Germania au urcat cu 7,6%, la 15.715 masini, in timp ce cota de piata a avansat la 1,6%, de la 1,5% in intervalul similar al anului trecut. Piata germana a crescut cu 2,9% in primele patru luni, la 985.850 automobile.
In Franta, inmatricularile de automobile noi Dacia au inregistrat in aprilie cea mai puternica crestere a in randul marcilor cu vanzari semnificative, de 45,6%, la 11.287 masini, avansul fiind de opt ori mai rapid decat cel al pietei franceze, unde Dacia ocupa locul cinci in topul marcilor.
In primele patru luni ale anului, inmatricularile Dacia au crescut de asemenea puternic in Franta, cu 30,6%, la 39.636 masini, fiind devansate doar de cateva marci cu vanzari reduse.