Potrivit reprezentantilor asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, care realizeaza lucrarile, in cursul zilei de luni s-a ajuns la frontiera cu Ungaria cu primul strat de asfalt turnat pe lotul intai al Autostrazii Nadlac-Arad, cuprins intre frontiera si orasul Pecica. "Suntem la limita de contract cu lucrarile de asfaltare, respectiv la frontiera cu Ungaria. Toti cei 22 de kilometri au primul strat de asfalt, cu mici intreruperi, pentru ca pasajele si podetele nu au fost realizate inca", a declarat directorul adjunct al santierului, Danut Dascalu, potrivit Mediafax.

Stratul final de asfalt, cel de uzura, va fi turnat cel tarziu pana la sfarsitul lunii august, iar lucrarile pe acest segment al Coridorului IV pan-european vor fi incheiate in decembrie. In acest moment, potrivit lui Dascalu, peste 50 la suta din proiectul cuprins intre granita si Pecica este realizat. O mare parte din lucrarile ramase de realizat o reprezinta construirea unor pasaje, podete si a sistemelor de colectare a apelor pluviale.

Premierul Victor Ponta declara, in 17 iulie, cand s-a aflat pe santierul Autostrazii Nadlac-Arad, ca primul lot ar putea fi finalizat in decembrie, iar in cazul celui de-al doilea lot, cuprins intre Pecica si Arad, castigatorul licitatiei ar putea fi anuntat in 25 august. Premierul spunea ca, daca licitatia nu va fi contestata, si al doilea lot ar putea fi finalizat anul acesta, insa, in caz contrar, lucrarile ar urma sa fie amanate pana in martie-aprilie 2015.

Ponta spunea ca, totusi, exista o problema, anume "cei 22 de kilometri (ai primului lot - n.r.) nu se termina intr-un loc ca sa si poti sa iesi de pe ei", referindu-se la faptul ca autostrada se termina la frontiera cu Ungaria. Primul lot este construit de asocierea italo-germana Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, declara, in 19 iunie, ca lucrarile sunt in grafic si ar putea fi incheiate in luna decembrie, fata de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015.

Citeste si:

Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins intre frontiera cu Ungaria si Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru ca pe timpul iernii nu vor mai fi conditii meteo prielnice pentru lucrari.

Adler explica faptul ca lucrarile efectuate anterior de Romstrade au suferit degradari importante, astfel ca procentul de 39 din executia lotului la momentul rezilierii contractului cu Romstrade nu s-a mai confirmat in teren la momentul reluarii lucrarilor. "Au existat degradari la terasamente si fundatii, din cauza ca nu s-au facut conservari si s-a scurs timp indelungat de la oprirea lucrarilor pana la reluarea acestora. Degradarile au fost remediate de catre antrepenorul care a castigat contractul la sfarsitul anului trecut", declara Adrian Adler.

Adler preciza ca, din informatiile pe care le are din Ungaria, lucrarile care se desfasoara intre Mako si frontiera cu Romania la Coridorul IV Pan-european vor fi incheiate in luna noiembrie, conform contractului, astfel ca la inceputul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din Romania. Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate. CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora. CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie a lotului doi dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. CNADNR a asteptat pana la 23 iulie ofertele constructorilor interesati sa finalizeze executia lotului doi al Autostrazii Nadlac-Arad, ramas neterminat dupa falimentul Alpine, si estima ca va plati pana la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.