QuantumScape, infiintata in 2010, dezvolta o noua tehnologie pentru producerea de baterii, care elimina riscul incendiilor, reprezentand alternativa pentru tehnologia deja existenta, utilizata pentru bateriile litiu-ion. Volkswagen va incheia testele legate de noua tehnologie cel tarziu la jumatatea anului viitor si vrea sa foloseasca noile baterii pentru modele produse sub marca proprie, precum si sub brandul Audi, potrivit surselor Bloomberg, relateaza Mediafax.

Noile baterii, care ar urma sa frunizeze suficienta putere pentru parcurgerea a 700 de kilometri la incarcare, ar asigura un avantaj celui de-al doilea mare producator de automobile la nivel mondial in fata constructorului american de masini electrice Tesla. De altfel, producatorul german cheltuieste aproximativ 13 miliarde de dolari pe an pentru dezvoltarea unor noi tehnologii si are 44.000 de ingineri angajati numai pentru departamentul de cercetare.

De cealalta parte, numarul total al angajatilor Tesla se ridica la 5.800 la finalul anului 2013, in timp ce cheltuielile cu cercetare au fost de 280 de milioane de dolari in primele noua luni din acest an. In noiembrie, un alt producator german de automobile de lux, Mercedes, a ales sa foloseasca tehnologia de la Tesla pentru modelul Clasa B deja existent, cu scopul de concura BMW pe piata de masini electrice din Europa.