Statul vrea sa gaseasca un model financiar mai eficient in raport cu bugetul si sa atraga finantare de la institutii financiare internationale pentru autostrada Comarnic Brasov, iar discutiile cu consortiul selectat vor continua pana in aprilie, a anuntat Ministerul Transporturilor (MT).

Premierul a cerut in ianuarie ministrului Transporturilor ca, pana pe 15 februarie, sa fie decisa semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii sau rezilierea procedurii, aratand ca nu se mai poate astepta. "Am discutat cu consortiul si, in varianta in care vom reusi sa restructuram proiectul si sa gasim un model financiar mai eficient in raport cu bugetul tarii, pe care sa-l aducem intr-o zona in care pot participa si alte institutii financiare internationale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discutii pe aceasta tema) si daca vom avea si o pozitie favorabila si din partea Eurostat, deci daca gasim o astfel de varianta, care sa fie acceptata de toata lumea, mergem mai departe. Daca nu, si se mentin datele actuale, va trebui sa gasim o alta constructie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului continuam pana in luna aprilie discutiile cu partenerii din consortiul Vinci-Strabag-Aktor", a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, scrie Mediafax.

La inceputul anului 2014, CNADNR a incheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiune de lucrari publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov. Lungimea autostrazii este de 53,22 kilometri. Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani constructie si 26 de ani operare si intretinere, iar valoarea estimata pentru lucrarile de proiectare si constructie este de 1,828 miliarde euro (fara TVA). Statul ar fi platit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov timp de 30 de ani daca ar fi avut banii, insa adaugand costurile de finantare, suma urca la 8,45 miliarde euro.

Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov a fost amanat de mai multe ori. Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Autostrada este impartita in cinci sectiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Busteni (16,3 km), nodul rutier Busteni pana la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal pana la nodul rutier Rasnov (15,2 km) si nodul rutier Rasnov pana la Cristian (5,4 km).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri