Directorul proiectului Autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler, a declarat ca lotul II al autostrazii, cuprins intre orasul Pecica si municipiul Arad, este aproape finalizat, iar toate lucrarile vor fi incheiate in cel mult trei saptamani, conform termenului contractual, care este sfarsitul lunii iunie, scrie Mediafax.

"Asfaltarea s-a incheiat, iar in acest moment se lucreaza la montarea de parapeti, de garduri si panouri de antifonare", a precizat Adler. Conform sursei citate, lucrarile sunt avansate si la frontiera cu Ungaria, unde este in curs de amenajare noul punct de control de la granita, care ar urma sa fie finalizat tot in aceasta luna.

Referitor la momentul dechiderii traficului pe lotul II, pentru a se putea circula de la Arad la Nadlac si pe autostrada, Adler a spus ca reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania nu au stabilit data. "Este foarte probabil ca traficul pe lotul II sa fie deschis odata cu realizarea jonctiunii de la frontiera cu autostrada din Ungaria. Acest lucru ar urma sa aiba loc in luna iulie", a spus Adler.

Potrivit sursei citate, si maghiarii au ajuns cu autostrada pana la frontiera, asfaltul fiind deja marcat. Lotul II din Autostrada Nadlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, insa sase kilometri au fost deschisi circulatiei in luna decembrie 2014, odata cu primul lot, pentru a exista legatura intre DN 7 si soseaua de mare viteza. Astfel, CNADNR urmeaza sa mai deschida traficului cei zece kilometri ramasi, cuprinsi intre DN 7 Pecica si Arad.

Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.

Citeste si:

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului al doilea, dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl.